• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Privat lånehaj?

Jonna Malm

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
2 Juni 2017
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Existerar dom eller är det bara på film? Nu pratar jag inte om 1%are utan ja, ni vet.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Maipenrai

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
9 Oktober 2016
Meddelanden
148
Mottagna reaktioner
57
Poäng
177
Ja i Thailand ser jag dem åka dagligen med mc i byarna och samlar in pengar. Räntan brukar ligga på 10% i månaden normalt. Finns mkt värre räntor än så också tyvärr.
 

Idiotfru

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
5 Juni 2017
Meddelanden
92
Mottagna reaktioner
74
Poäng
207
Jag skulle gärna komma i kontakt med sådan eller någon som tar lån åt mig. Seriöst alltså med normala räntor och bara några hundra i månaden för besväret. Jag sveptes iväg av den vanliga rutinen med nya lån som täcker det som nyss återbetalas... bortsett från att där inte finns några nya lån bara räkningar och kvar. Så barnsteg. På min väg att få kontroll behöver jag ett mellansteg. Kanske någon som bara ställer upp mot ett kontrakt. Även om mitt mål är skuldsanering så tar ju det några månader har jag förstått o då hinns det betalas. Jag har sett regler nämnda om att man inte får be eller erbjuda privat hjälp men om någon vet ett forum där man kan så skriv gärna till mig. Jag är redan på botten så ni behöver inte oroa er för att vilseleda mig. Jag hoppas det är ok att fråga om hur man gör.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
även lånehajsskulden skulle ingå i skuldsaneringen..
 

festis69

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
21 April 2015
Meddelanden
176
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
För mig hade det räckt om det fanns 500kr att låna, ja man får ju inte erbjuda ekonomisk hjälp på detta forum, men kanske finns annat forum för det?
 

Idiotfru

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
5 Juni 2017
Meddelanden
92
Mottagna reaktioner
74
Poäng
207
Jag tar gärna mot förslag per pm om möjligheter till lån via privatperson eller så. Läste för ett tag sedan om någon som var in här och erbjöd sig men det är ju mot forumets regler. Kanske får man inte skriva så här heller? Det känns viktigt att överleva och få bort det som går innan ev. löneutmätning och ansökan om skuldsanering, men att betala 3-4000 bara i ränta är inte aktuellt, hellre 3-4000 i en amortering på något kort privat. Hittar bara p2p sidor mot företag när jag googlar. Kanske kan någon iaf tipsa om HUR man googlar. Jösses ingen borde få sitta i den här sitsen... om jag en dag har pengar över ska jag starta en låneverksamhet för personer som oss. Det är ju det där större samlingslånet som behövs. En person som ändå klarar 12-13 000 kr i månaden på SKIT klarar ju lätt 9-10 000 på ett riktigt lån där det händer något.. men vi får aldrig chansen. Jag tror det kommer vara ett krav att ha hög uc.... så inte vem som helst med goda förutsättningar kan få låna hahaha.
 

Hanna

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
25 Juni 2017
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hur har det gått för dig? Är helt med dig på att öppna ett lånalternativ för DE SOM VERKLIGEN BEHÖVER
 

burton

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
23 Maj 2016
Meddelanden
100
Mottagna reaktioner
55
Poäng
177
Betalar just nu 18000kr i månaden på skulder o får ut 22000 efter skatt. Den ekvationen går inte riktigt ihop när man har barn:(
 
Senast redigerad av en moderator:

Idiotfru

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
5 Juni 2017
Meddelanden
92
Mottagna reaktioner
74
Poäng
207
Hej nej jag har inte fått minsta lilla pm så det finns kanske inga tips eller folk som vill ställa upp. Kan ju förstå det också när jag tänker släppa resten till KFM och hur ska man då lita på att jag betalar just detta?
Men ni vet ju alla att vi prioriterar olika saker och det här med att släppa allt gör ju faktiskt att det finns lite mer i kassan nästa månad. Inte du dock för klantig som jag var så glömde jag spärra autogiron.... Så ni vet så tar frogtail och drar uppkommen skuld i ett svep.... Har någon tips på privat aktör eller andra sätt att få ett lån runt 3000 fram till lön så tar jag fortfarande gärna mot detta.

Burton... 18 000 kr i månaden till en privat? Det är ju rena maffia huga...
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 117
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 590
Mottagna reaktioner
1 737
Poäng
1 117
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp