• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

profilkredit, någon som testat? UC?

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
577
Mottagna reaktioner
227
Poäng
417
Vi låter Bisnode göra en generell sammanfattning av en persons kreditvärde och därefter återkommer dem med svar om att antigen så är personen beviljad ett lån eller inte. Om personen har fått avslag får vi enbart information om anledningen till avslaget men inte mer än det.



Intressant. Bisnode kanske sparar förfrågningar i 5 år. Säger underskottet. Gamla anmärkningar etc?

Hade förklarat ditt avslag hos Wästgöta @Svart Kaffe
Konstigt oavsett då dom inte vet varför jag har ett underskott....
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
F

Fina Stina

Gäst
Poäng: 0
Mycket riktigt, likadan upplysningskopia som wästgöta. Kreditrisk 1, kredit avrådes medan jag har 5, normal kreditrisk på ”min upplysning”. Å samma bokag som glr kreditrisken.. högst märkligt..
 
M

maya

Gäst
Poäng: 0
Samma här fick kreditrisk 1 aldrig fått tidigare, tur att de tog en Bisnode i alla fall och inte en UC. Så undvik profilkredit de förstör din Bisnode.
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 786
Mottagna reaktioner
581
Poäng
627
Nu 2020 (vet inte hur det var innan) så kan du ju låna 25000 maximalt. Varav 20 000 kan du låna utan UC, dvs skippa de sista 5000 (ändå inte allt för stor chans att det blir beviljat då de är ganska hårda). Fördelar här är ju att de använder sig av trustly, så det går att betala in snabbt eller ångra ett lån. Ansöker du om nytt lån görs det ingen kreditupplysning om det inte hunnit gå mer äm 3-4 dagar tror jag det stod. Det kan man läsa om på deras hemsida, kundtjänsten är dock lite virrig och de är väldigt långsamma att svara på mail så ring i sådant fall in till dem istället. Jag gjorde en ansökan och det stod att jag kunde bli beviljad 20 000 tror jag, men sen gick det inte att trycka på det. Jag fick mina 6000, betalade in det + avgift (ränta och så vidare minns inte hur mycket det var på). Jag ringde sedan in och de skulle fixa allting, jag dubbelkollade och de checkade min inkomst och allt i kredituplysningen och de sa att jag mycket riktigt kunde bli beviljad 20 000 men att det blivit fel och att jag bara skulle vänta och avvakta, efter ett tag ser jag en överöring och det var på 15 000....Efter det orkade jag inte tjata mer. Ganska högt månadsbelopp att betala tillbaka också,så undvik dessa dårar!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Tar dom Bisnode fortfarande?
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 250
Mottagna reaktioner
851
Poäng
717
Hade lån hos dom när min bisnode redan hade närmare 10 ff, troligen 2-5 bisnode betyg och jag har "låg inkomst" dvs under 200K.

De verkar dock ha en block då jag försökte ansöka om lån där igen för en dryga månad sedan och blev nekad, sen står det fortfarande när man loggar in att man inte blivit godkänd och inte kan söka lån igen, trots att jag bara tagit ett lån där och betalade tillbaka samma månad. :D Inte i behov så det skadar inte, men fortfarande förvånande.
 

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Hade lån hos dom när min bisnode redan hade närmare 10 ff, troligen 2-5 bisnode betyg och jag har "låg inkomst" dvs under 200K.

De verkar dock ha en block då jag försökte ansöka om lån där igen för en dryga månad sedan och blev nekad, sen står det fortfarande när man loggar in att man inte blivit godkänd och inte kan söka lån igen, trots att jag bara tagit ett lån där och betalade tillbaka samma månad. :D Inte i behov så det skadar inte, men fortfarande förvånande.
Måste älska när små aktörer leker swedbank
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp