• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Rapporterar MoneyGo missbrukad kredit?

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 076
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Ligger efter med två månader hos MoneyGo, vanligtvis betalar jag 478 kr/månad men nu när jag halkat efter så måste jag betala 778 kr x 2 för att hinna ikapp.

Ngn som vet om MoneyGo rapporterar missbrukad kredit till Uc? Är orolig att det kommer gå till Inkasso och bli anmärkning som med Ikano och Nordea.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 076
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Ingen som vet om MoneyGo rapporterar missbrukad kredit?

De tar Uc... kan man dra slutsatsen att alla långivare som tar Uc rapporterar missbrukad kredit om skulden går till inkasso? Har inga andra lån med Uc så jag vet inte om det stämmer.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 521
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Ingen som vet om MoneyGo rapporterar missbrukad kredit?

De tar Uc... kan man dra slutsatsen att alla långivare som tar Uc rapporterar missbrukad kredit om skulden går till inkasso? Har inga andra lån med Uc så jag vet inte om det stämmer.

Redovisas lånet/krediten på minuc?
 

Kluring

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
6 April 2019
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
84
Poäng
237
Hej på er. Enligt uppgift kommer nu alla låneföretag oavsett vilken upplysning som tas att rapportera in skulden till UC.
Är det någon annan som hört detta?
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 521
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Hej på er. Enligt uppgift kommer nu alla låneföretag oavsett vilken upplysning som tas att rapportera in skulden till UC.
Är det någon annan som hört detta?

Var kommer den informationen ifrån?
 

Kluring

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
6 April 2019
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
84
Poäng
237
Ja du, det är så här att jag ställde frågan till Ferratums samt Credways kundtjänst och fick den informationen. Ställer mig dock tveksam till om detta stämmer? Någon ny pålaga från finansinspektionen var orsaken tydligen. Dock vet jag hur de är på dessa kundtjänster. "Vi rapporterar skulden till UC men det syns inte vilket företag som du har lånet hos och påverkar därför inte ditt betyg". Låter i mina öron helt befängt.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 076
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Hej på er. Enligt uppgift kommer nu alla låneföretag oavsett vilken upplysning som tas att rapportera in skulden till UC.
Är det någon annan som hört detta?
Har känts som en tidsfråga... Vivus började rapportera till Uc i början av året, Qliro redan för något år sedan etc etc. snart följer väl Klarna efter.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Jag tror med det är en tidsfråga. Därför gör man klokt i att bli av med alla dessa så snart som möjligt...
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 521
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Det är bra att man rapporterar till UC. Men jag hoppas verkligen inte att det här leder till "missbrukade krediter". Det är ju många som låter snabblån gå vidare till inkasso...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp