• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Re:member post

K

Kristerrr

Gäst
Poäng: 0
Om man har lån hos re:member och har anmält sig för e-faktura skickar dom då några aviseringar eller post med vanligt brev? Tex sammanställning av lånet varje månad?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
690
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Har fått brev av dom en gång och då var det nåt med att dom hade tekniska problem eller nåt för oss som hade autogiro eller e-faktura. Dom skickar aldrig ut nån sammanställning över lånet eller dylikt.
 

Kluring

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
6 April 2019
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
84
Poäng
237
Om man har lån hos re:member och har anmält sig för e-faktura skickar dom då några aviseringar eller post med vanligt brev? Tex sammanställning av lånet varje månad?
Får du så mycket post att du är rädd att postlådan ska svämma över eller? Kan inte fatta vad problemet skall vara om de skickar post eller inte
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Jag har märkt att många genom åren skriver detta, undrar om posten kommer hem. Anledningen är ofta den Krelf skriver. Att man vill hålla det hemligt.

Jag kan faktiskt förstå det. Jag fattar varför.

MEN. Det jag däremot inte förstår är varför det inte funkar att säga det är reklamutskick? Bolag och företag bombarderar oss med mail och post konstant om diverse erbjudanden så OM man får hem ett brev ifrån rembember eller nordax eller någon annan så kan man väl bara säga att det är ett reklamutskick?
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 192
Mottagna reaktioner
906
Poäng
817
Jag har märkt att många genom åren skriver detta, undrar om posten kommer hem. Anledningen är ofta den Krelf skriver. Att man vill hålla det hemligt.

Jag kan faktiskt förstå det. Jag fattar varför.

MEN. Det jag däremot inte förstår är varför det inte funkar att säga det är reklamutskick? Bolag och företag bombarderar oss med mail och post konstant om diverse erbjudanden så OM man får hem ett brev ifrån rembember eller nordax eller någon annan så kan man väl bara säga att det är ett reklamutskick?
Ja fattar med varför gjort det förr också!
Grejen är väl att börja man få mkt bli det svårt att komma undan med att det är reklam hela tiden.
Och beroende på ekonomin i hemmet om det kanske finns lite tecken på att allt inte är rätt är det inte säkert man litar på att det är reklam man får tillslut
 

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
690
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Jag håller saker hemliga också än så länge och vill heller inte ha onödig post hemskickad. Det där med reklamutskick kan absolut funka men samtidigt kan det ju lätt bli så att en intresserad sambo också vill läsa reklamen... Det mest sunda vore väl att alltid vara 100% ärlig men för många av oss är det ju inte så jäkla lätt alla gånger.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp