• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Re:member - Sänka kreditgränsen?

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
hej!

Sökte febrilt efter det mest förmånliga kreditkortet på nätet. Läste en massa recensioner och mänskligheten kom fram till att Re:members var bäst.
Syftet med min ansökan var inte att överhuvudtaget använda detta kort, utan lägga det i en byrålåda och endast ta fram det vid extrema nödfall. Önskemålet var en kredit på 10.000. Hur som, skickade in en ansökan och blev beviljad 50.000. Vill inte ha så mycket (tänker främst på min UC) . Laddade hem appen för att försöka sänka detta men gick ej. Gick endast att ansöka om höjning... någon här som vet hur man får ner kreditgränsen? Tacksam för hjälp
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 072
Mottagna reaktioner
13 292
Poäng
8 917
Om du har ett kreditkort på 50.000 och använt 1.000 kronor så bör det vara BÄTTRE för ditt UC-Betyg än att ha ett kreditkort som du har på 10.000 och använt samma (10% använt kontra 2%).
Sen är det dessutom bättre att banken/UC ser att du har en "buffert" att ta ifrån,
Så om du ändå ska ha ett kreditkort är det inte betygmässigt negativt för dig att ha det på 50K :)
Var inte svaret på din fråga direkt men den löser dina bekymmer :D
 

Markus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
19 Mars 2018
Meddelanden
605
Mottagna reaktioner
167
Poäng
347
hej!

Sökte febrilt efter det mest förmånliga kreditkortet på nätet. Läste en massa recensioner och mänskligheten kom fram till att Re:members var bäst.
Syftet med min ansökan var inte att överhuvudtaget använda detta kort, utan lägga det i en byrålåda och endast ta fram det vid extrema nödfall. Önskemålet var en kredit på 10.000. Hur som, skickade in en ansökan och blev beviljad 50.000. Vill inte ha så mycket (tänker främst på min UC) . Laddade hem appen för att försöka sänka detta men gick ej. Gick endast att ansöka om höjning... någon här som vet hur man får ner kreditgränsen? Tacksam för hjälp

Vad hade du för förutsättningar när du sökte kortet?
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Om du har ett kreditkort på 50.000 och använt 1.000 kronor så bör det vara BÄTTRE för ditt UC-Betyg än att ha ett kreditkort som du har på 10.000 och använt samma (10% använt kontra 2%).
Sen är det dessutom bättre att banken/UC ser att du har en "buffert" att ta ifrån,
Så om du ändå ska ha ett kreditkort är det inte betygmässigt negativt för dig att ha det på 50K :)
Var inte svaret på din fråga direkt men den löser dina bekymmer :D
Jodå Terry det hjälpte mycket. Var rädd kortet skulle se ut som ett åskmoln på min UC så nu andas jag lugnt :) skön midsommar vännen!
 

Lea31

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
419
Mottagna reaktioner
186
Poäng
367
Jag har både deras more och flexkort med båda 50.000kr på vardera. Har 1,4 i betyg så ingenting som jag känner påverkar negativt överhuvudtaget. Känns bara skönt å ha detta.
Å varför ja har båda var för ja sökte flex men de va meningen att ja skulle söka more med tanke på poängen man får, så sökte det direkt efter och fick det. Sen så kostar ju flex ingenting per år så tänkte att lika bra å ha det liggandes om de ngnsin skulle ske.
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Jag har både deras more och flexkort med båda 50.000kr på vardera. Har 1,4 i betyg så ingenting som jag känner påverkar negativt överhuvudtaget. Känns bara skönt å ha detta.
Å varför ja har båda var för ja sökte flex men de va meningen att ja skulle söka more med tanke på poängen man får, så sökte det direkt efter och fick det. Sen så kostar ju flex ingenting per år så tänkte att lika bra å ha det liggandes om de ngnsin skulle ske.
Tack snälla Lea för svar! Nu känns det toppen faktiskt!
 

Ahmed84

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 Oktober 2017
Meddelanden
239
Mottagna reaktioner
46
Poäng
157
Om du har ett kreditkort på 50.000 och använt 1.000 kronor så bör det vara BÄTTRE för ditt UC-Betyg än att ha ett kreditkort som du har på 10.000 och använt samma (10% använt kontra 2%).
Sen är det dessutom bättre att banken/UC ser att du har en "buffert" att ta ifrån,
Så om du ändå ska ha ett kreditkort är det inte betygmässigt negativt för dig att ha det på 50K :)
Var inte svaret på din fråga direkt men den löser dina bekymmer :D
Det här tolkning är helt fel.
Banker ser detta negativ att du har ett kreditkort på 50000 kr, de tänker att RISKEN FINNS ATT DU KAN ANVÄNDA 50000 NÄR SOM HELST.
För att förbättra kreditbetyget man får inte ha mer än 10tkr eller max 15tkr kreditgräns då banker tänker att du kan använda DEN 10TKR FÖR ATT UNDVIKA FÅ ANMÄRKNINGAR
Jag tänker så i allafal
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 072
Mottagna reaktioner
13 292
Poäng
8 917
Fast jag kan bara tala ifrån mitt perspektiv - som är baserat på mitt UC-betyg.
När jag hade Entercard och hade använt 10.000 av 50.000 där så var mitt betyg BÄTTRE än när jag skaffade Euroloan och hade använt 8.000 av 10.000.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Det här tolkning är helt fel.
Banker ser detta negativ att du har ett kreditkort på 50000 kr, de tänker att RISKEN FINNS ATT DU KAN ANVÄNDA 50000 NÄR SOM HELST.
För att förbättra kreditbetyget man får inte ha mer än 10tkr eller max 15tkr kreditgräns då banker tänker att du kan använda DEN 10TKR FÖR ATT UNDVIKA FÅ ANMÄRKNINGAR
Jag tänker så i allafal
Bankerna räknar med hela beviljade krediten som lån i sina kalkyler. Men det gör inte så mycket med 50.000 på en inkomst på 500.000. Men har du bara 200.000 i inkomst så är ju 50.000 mycket.
Visst är det bättre att ha ett 10.000 kreditkort som du aldrig nyttjar men det är en katastrof för betyget om du skulle använda 5000 av dessa 10000. 5000 på ett 50000-kort påverkar endast marginellt betyget.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp