Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Reciva ringer upp (förmedlare)

Blev just uppringd av Reciva. Dom sade att dom "samarbetade" med UC. Samtalet inleddes med att han upplyste mig om att det börjar bli ett problem för folk att dra på sig många förfrågningar hos UC. Han undrade om jag hade funderat på att samla mina lån. Berättade att jag just gjort det och han undrade till vilken ränta osv. Sen var det inget mer med det.
Jag kände inte till Reciva. Kollade upp på nätet nu och det är ju en låneförmedlare. Dessa verkar bli fler och fler. Någon som har erfarenhet av Reciva? Bara av ren nyfikenhet? Det framgår inte på deras hemsida vilka banker dom jobbar med. Stora som små står det bara.
Första gången jag blivit uppringd av en låneförmedlare iaf.

https://reciva.se/

Senast redigerad av en moderator:
Har också blivit uppringd av Reciva förra året talade om att jag varit i kontakt med Lendo och Freedom Finance och då de inte kunde hjälpa mig så ville jag inte dra på mig en UC till. Vad gäller Reciva så rent spontant om jag skulle söka samlingslån så skulle jag vilja veta vilka låneförmedlarna samarbetar med innan de tar en UC på mig. Sen att Reciva sa att de "samarbetar" med UC det gör väl alla låneföremedlare.

Hej. Jag har fått hjälp av reciva och är oerhört nöjd. Jag har mina lån på Swedbank och Santander, och båda bankerna samarbetade med reciva

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp