• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Registerkontroll Gothia, ytterligare krav efter avslutad utmätning.

Marea

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
3 December 2021
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej. Jag har haft löneutmätning i ett års tid och betalade in det sista i November och fy vilken skön känsla! En av skulderna jag hade löneutmätning på var en skuld till Arvato som drevs in via Gothia.

Två veckor går, jag får post idag från Gothia att de gjort en registerkontroll där det inte är påkallat att överlämna övriga krav till kronofogden. De menar alltså på att jag ska betala ytterligare 2500 kr avseende skulden till Arvato, det är daterat innan skulden ens gick till kronofogden. Jag tycker det är märkligt att man inte skickar skulden i sin helhet till kronofogden från första början, eller? Jag är jättegrön på det här med skulder och jag vänder mig till er mer erfarna för att se om allt är i sin ordning eller inte, självklart öppnade jag brevet efter att dom stängt så jag kunde inte ringa och fråga på en gång. På faktura specifikationen står det datum från 2019-06-02 och konto Arvato 1802 kr och sedan administrativa avgifter (samma datum) 689 kr.

Tack på förhand!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp