• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Remember lån, hur länge innan inkasso?

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
243
Poäng
447
Hej!

Jag har två månaders obetald räkningar till remember, betalar in de jag kan runt 700-800 då jag va sjukskriven ett tag och fick dålig eraättning fkassan så hamnade efter då månadskostnaden är på 3800. Hur många månader kan man ligga efter hos dom innan de skickar till inkasso, vill verkligen inte ha missbrukad kredit då alla mina ff försvinner i november så jag kan ansöka om samlimgslån. Hade varit surt att snubbla på målsnöret :'(
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Varpe

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
14 November 2018
Meddelanden
186
Mottagna reaktioner
169
Poäng
337
Deras hemsida säger att man kan ligga 2 månader efter, sen skickas den vidare.
 

Kexx

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
11 December 2017
Meddelanden
375
Mottagna reaktioner
120
Poäng
307
3 månader sen går man ett uppsä brev då man ytterligare har 1 månad på sig alltså 4 månader totalt
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
243
Poäng
447
3 månader sen går man ett uppsä brev då man ytterligare har 1 månad på sig alltså 4 månader totalt

Ok, ska se hur mkt jag kan betala in måste va bättre att betala in en del än inget alls :thinking: känns som de är svåra att få ner kostnaden ett par månader har kunnat det med andra nämligen
 

Kexx

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
11 December 2017
Meddelanden
375
Mottagna reaktioner
120
Poäng
307
Ok, ska se hur mkt jag kan betala in måste va bättre att betala in en del än inget alls :thinking: känns som de är svåra att få ner kostnaden ett par månader har kunnat det med andra nämligen

ja jag förskte också ringde till deras kravdelning men dom ville jag skulle betala ikapp dom faktuorna jag låg efter med sen sa dom vi får se sen om vi kan sänka ditt månadsbelopp.
 

Solros

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
27 Februari 2020
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
ja jag förskte också ringde till deras kravdelning men dom ville jag skulle betala ikapp dom faktuorna jag låg efter med sen sa dom vi får se sen om vi kan sänka ditt månadsbelopp.
Vilket inkassobolag är det dom har för sina privatlån någon som vet?
 

Titti det

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
25 April 2020
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
66
Poäng
187
Jag fick en ränta på 0,95% i månaden i 3 månader ist för mina 13%. Lånet avslutades även på min uc under den tiden. Märkligt. Har ni löst lånet.
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
243
Poäng
447
Jag fick en ränta på 0,95% i månaden i 3 månader ist för mina 13%. Lånet avslutades även på min uc under den tiden. Märkligt. Har ni löst lånet.

Hur fick du det? Låg du i fas med räkningarna då?
När jag frågade så lät de som de inte gick och lösa :facejoy:
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
243
Poäng
447
Jag låg efter med en faktura. Fick 3 månader.

Okej!
Jag ligger efter med tre med denna faktura som kommer i september, har haft så sjukt dåligt med pengar näe jag var sjukskriven och vabbar. Men kommer iallafall kunna betala två fakturor som jag ligger efter med nu i september kanske allt beror på lönen. Men får testa och ringa när jag hsr betalat in och se vad dom säger. Hade gjort mkt om man kunde få som du fick
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp