• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Ren på UC och sista betalning på fredag.

NewBeginnings

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
14 Oktober 2019
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
12
Poäng
37
Hej! På fredag gör jag min sista inbetalning men redan nu är jag ”ren” när jag nyss kollade min UC. Finns inga anmärkningar. Känns underbart, och att se min uc-score gå från 0 till högre är fantastiskt.

Jag undrar dock, kan jag fortfarande ha anmärkningar hos inkasso, låneaktörer som inte syns som anmärkningar på UC?

Ni som har klarat av en SS, kollade ni upp er själva, ”ert register” någon annanstans också?

Tips mottages isf eller om jag bara ska tro på det som står på UC och vara lycklig
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Vegi0327

Aktiv medlem
Poäng: 36
Blev medlem
18 April 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
11
Poäng
36
Hej! På fredag gör jag min sista inbetalning men redan nu är jag ”ren” när jag nyss kollade min UC. Finns inga anmärkningar. Känns underbart, och att se min uc-score gå från 0 till högre är fantastiskt.

Jag undrar dock, kan jag fortfarande ha anmärkningar hos inkasso, låneaktörer som inte syns som anmärkningar på UC?

Ni som har klarat av en SS, kollade ni upp er själva, ”ert register” någon annanstans också?

Tips mottages isf eller om jag bara ska tro på det som står på UC och vara lycklig
Gå från 0 till högre? O,1 är ju typ det bästa du kan ha, ju högre ju sämre. Eller har jag missuppfattat något?
 

NewBeginnings

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
14 Oktober 2019
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
12
Poäng
37
Gå från 0 till högre? O,1 är ju typ det bästa du kan ha, ju högre ju sämre. Eller har jag missuppfattat något?
Vi talar om olika saker: uc-score räknas från 1-999, där är ett högt värde bra. Mitt gick från 0 till 658. Sen finns
uc-riskprognoser som räknas från 0-99,9%, där som du säger 0,1% är så bra värde som går att ha
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 188
Mottagna reaktioner
12 756
Poäng
9 787
Banker och liknande kan ju ha uppgift om konstaterade förluster och då blir det inga lån ändå
 

NewBeginnings

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
14 Oktober 2019
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
12
Poäng
37
Absolut, helt medveten om det, lån är ingen rättighet. För mig börjar ett liv där sparande är prio och för första gången i mitt liv bygga upp en rejäl buffert så jag står säkert på egna ben. Vill aldrig mer känna mig ”under förmyndarskap” eller vara beroende av någon annan.
 

Oturfans

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
18 April 2020
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
227
Poäng
397
Riktig goo känsla när man har nått slutet, det vet jag. Stort grattis! Säg till o hålla i pengarna nu, även om det är svårt i början. Man har både skaffat sig ny bil och lägenhet, men res är det första du ska göra på löning
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp