Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Bynk - Upp till 300 000 kr. Förbättrad dec 2018
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Ringer Risicum fortfarande?

Diskussion i 'Smslån' startad av AliceElice, 28 november 2018.

Tags: Add Tags
  1. AliceElice

AliceElice Gäst

Haft lån hos Risicum och Lånbutiken förut, båda återbetalda sedan länge. Minns att de är ett av de få bolag som ringer upp vid ansökan, något jag verkligen avskyr.... Är dock lite desperat och funderar på att söka, någon som gjort det nyligen och vet processen nu? Tycker detta med samtal är så märkligt... "för att veta att det är rätt person"? Öh, det känns bra mkt tryggare att verifiera sin identitet med e-leg än ett samtal?

2. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    2 172
    Trofépoäng:
    1 497
    Ringde inte upp mig men efterfrågade däremot lönespecifikationer och kontoutdrag senaste 3 månaderna för att se ens utgifter...

3. AliceElice

AliceElice Gäst

Alltså, jag fattar inte detta...när blev de här skitlånen så krångliga? Är fanimig svårare att låna 10.000.- till usel ränta än ett bolån från banken... (om man bortser från processen med UC......haha)

4. lanaren360

lanaren360 Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    72
    Trofépoäng:
    197
    Förstår frustrationen. Men det är väl bra att sms-lånen blir svårare att få :D

5. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    2 172
    Trofépoäng:
    1 497
    Det ligger något i det faktiskt, det är kontroll på kontot, kontrollera arbetsgivare, lönespecifikationer, ringa upp och ställa 10 frågor. Ganska anmärkningsvärt i min värld.

6. Myra

Myra V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    599
    Trofépoäng:
    577
    För ca 3 år sedan skärptes lagen vilket medförde krav på hårdare kreditgranskning... minns inte om det var 2014 eller 2015... efter det blev det mkt svårare att låna.

7. Myra

Myra V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    599
    Trofépoäng:
    577
    Njaaa... både och! Om man klarar av att hanka sig fram på snabblån ett tag innan man vet att det ljusnar så är det bättre än att bli nekad överallt och hamna hos kfm. Problemet för oss här är att många av oss får svårt att ta sig ur lånekarusellen... och blir till slut tvungna att släppa till Kfm ändå

Terry_ gillar detta.
  8. lanaren360

lanaren360 Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    72
    Trofépoäng:
    197
    Jo det förstår jag. Jag menade bara på att det blir svårare för nya att hamna i ett sms-lån träsk. Vilket är positivt.

Dela sidan