• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Risk för att långivare får utdaterad information?

Impala

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
28 April 2020
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
När UC uppdaterat årslön, underskott osv för 2019 hur stor är risken att dom (UC) delar med sig av gamla (2018) siffror?

Bör man vänta till mitten av månaden efter uppdateringen (15e-20e sept?) för att va säker på att inget går snett?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
UC visar de två senaste godkända deklarationerna. Så förra årets godkända deklaration (för året 2018 inkomster och underskott) syns.
 

Impala

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
28 April 2020
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Risk för att uc visar 17/18 istället för 18/19?

Har läst ett inlägg här på forumet där nån råkade ur för det
 

Impala

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
28 April 2020
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Du menar hur man kontrollerar att UC har uppdaterat?

Jag har tillgång till UCs betaltjänst o kan sjlv kontrollera så det har uppdaterats. Jag befarar dock att ett mer eller mindre systemfel/brist leder till att bankerna inte får den uppdaterade informationen om man söker lån samma månad som uc uppdaterar årsinkomst
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Jag har tillgång till UCs betaltjänst o kan sjlv kontrollera så det har uppdaterats. Jag befarar dock att ett mer eller mindre systemfel/brist leder till att bankerna inte får den uppdaterade informationen om man söker lån samma månad som uc uppdaterar årsinkomst
Jo UC kan vara lite buggigt. Vet inte om de tekniskt har flera olika databaser, beroende på vem som ska ha informationen, som kan vara osynkade. Men det ska nog räcka att vänta någon dag bara efter du själv sett att det blivit uppdaterat.
 

Impala

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
28 April 2020
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Jo UC kan vara lite buggigt. Vet inte om de tekniskt har flera olika databaser, beroende på vem som ska ha informationen, som kan vara osynkade. Men det ska nog räcka att vänta någon dag bara efter du själv sett att det blivit uppdaterat.

Schysst. Tack för svaret
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp