• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Säga upp kredit under skuldsanering

Bonnie

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
13 Januari 2023
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Hej!
Har beviljad skuldsanering och en skuld till credway som ingår i den. Fick faktura ifrån dom och kontaktade via mejl och chatt att dom ingår i saneringen.
Blir hänvisad till en annan mejl då det är ”en annan” avdelning som hanterar ärendet nu.. finns inget telefonnummer dit.
Ser att jag har hela kreditbeloppet tillgängligt på sidan för uttag och ifrågasätter varför krediten är nollad och inte avslutat. Men kan inte få svar på det heller.
är det någon som vet, måste man ringa runt och avsluta alla krediter man haft när man fått skuldsanering?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Wizard71

Viktig medlem
Poäng: 166
Blev medlem
15 Januari 2023
Meddelanden
71
Mottagna reaktioner
54
Poäng
166
Hej!
Har beviljad skuldsanering och en skuld till credway som ingår i den. Fick faktura ifrån dom och kontaktade via mejl och chatt att dom ingår i saneringen.
Blir hänvisad till en annan mejl då det är ”en annan” avdelning som hanterar ärendet nu.. finns inget telefonnummer dit.
Ser att jag har hela kreditbeloppet tillgängligt på sidan för uttag och ifrågasätter varför krediten är nollad och inte avslutat. Men kan inte få svar på det heller.
är det någon som vet, måste man ringa runt och avsluta alla krediter man haft när man fått skuldsanering?
Se bara till du inte nallar av krediten, då ryker skuldsaneringen! Kontakta kronolle och berätta hur det ser ut!
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 640
Mottagna reaktioner
929
Poäng
787
Hej!
Har beviljad skuldsanering och en skuld till credway som ingår i den. Fick faktura ifrån dom och kontaktade via mejl och chatt att dom ingår i saneringen.
Blir hänvisad till en annan mejl då det är ”en annan” avdelning som hanterar ärendet nu.. finns inget telefonnummer dit.
Ser att jag har hela kreditbeloppet tillgängligt på sidan för uttag och ifrågasätter varför krediten är nollad och inte avslutat. Men kan inte få svar på det heller.
är det någon som vet, måste man ringa runt och avsluta alla krediter man haft när man fått skuldsanering?
Jag skulle gissa att om du skulle försöka ta ut blir det nej.
 

Bonnie

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
13 Januari 2023
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Ja det blir det säkert och jag ska inte ta ut några pengar, blir bara trött på att de inte kan komma med några svar. De skickar faktura på en skuld som redan är med i skuldsaneringen, sedan kan de inte svara på varför. Får heller inte svar när jag vill säga upp krediten.. Inget svar på mejl, kommer ej fram på telefonen.
 

Bonnie

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
13 Januari 2023
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Fick svar nu att jag fått en faktura för att det är ränta som ligger och tickar, det har alltså börjat dras ränta från och med att skuldsaneringen beslutades. Får dom göra så? Har ju inte använt konto på snart 2 år. Inväntar fortfarande att ”rätt avdelning” ska höra av sig.
700kr i ränta per månad, helt plötsligt..
ingen som varit med om detta tidigare?
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 640
Mottagna reaktioner
929
Poäng
787
Eg spelar det ingen roll att det tickar ränta. Skulden ingår i din sanering och du kommer betala en viss procent av den under 5 år. Dom kommer inte få mer bara för att de låter räntan ticka. Du ska ju inte betala något extra till dom.
Om du skulle bli av med din sanering däremot så påförs ju alla räntor på alla dina skulder från den dag du fick inledande.
Jag kunde se när jag fick årsuppgifter från olika borgenärer att det stod dels skuld men också pålagt ränta. Men de fick ju inte mer för det.
 

Bonnie

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
13 Januari 2023
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Tack för ditt svar, det lugnade mig. Blev så orolig över att jag skulle behöva betala in detta, som att det skulle hamna utanför skuldsaneringen. Man vänder på varenda krona just nu så blir lätt orolig när sånt här uppstår.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp