Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 38 kreditgivare
3. Lumify - Ny 2019, utan UC
4. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
5. Slantar - 30 000 kr, utan UC
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Säkerhetsprövning 2

Diskussion i 'Fritt' startad av sebb, 18 oktober 2019.

1. sebb

sebb Kunnig medlem - Trofépoäng: 17

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    17
    Hej,

Jag har sökt ett jobb som man måste genomgå en säkerhetsprövning 2 innan man kan få anställning. Jag fick besked för några dagar sedan att man vill anställa mig om jag går igenom denna. Inga anmärkningar men runt 500 000 i skulder. Alla lån det senaste året. Jag är reggad på spelpaus. är lite skraj över det här då jag misstänker att jag kan faila på grund av min belåning och min registrering på spelpaus. Vad tror ni?

• Bästa samlingslån Sambla & tips
    • Lumify 20 000 kr utan UC. Många godkända lån under 2019.
    • Slantar 30 000 kr utan UC
  2. Driveby Colonoscopy

Driveby Colonoscopy Aktiv medlem - Trofépoäng: 52

Mottagna gillanden:
    16
    Trofépoäng:
    52
    Svår fråga. Denna typ av frågor har jag aldrig sett tidigare på forumet. Ens ekonomi verkar endast vara en liten del i en större omfattande kontroll. Om du har kontroll på de lån du har och koll på din ekonomi så tror jag att allt bör gå bra. En stor del människor idag har lån och krediter, dina lån är väl knappast något som sticker ut i SÄPO's ögon jämfört med övriga befolkningen.

Vid intervjun kan man bland annat beröra:
    • Bisysslor
    • Droger (alkohol/narkotika och liknande)
    • Ekonomi
    • Fritidsintressen
    • Intressekonflikter
    • Kontakter
    • Personalia
    • Personliga egenskaper
    • Personlig status
    • Tidigare verksamhet
    • Umgänge
    • Utbildning
    • Utlandsresor
    • Utlandstjänstgöring
    Tyvärr kan jag inte erbjuda så mycket till svar på din fråga, skummade igenom Wikipedia lite snabbt och luftade mina tankar. Mer finns att läsa på: https://sv.wikipedia.org/wiki/Säkerhetsprövning

sebb gillar detta.
  3. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 3 827

Mottagna gillanden:
    5 996
    Trofépoäng:
    3 827
    ...att du skulle falla på att ha 500.000 i lån/skulder som inte gått till KFM har jag svårt att se. Detsamma givetvis att du är registrerad på spelpaus.se

4. sebb

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    17
    Du tror inte att dom kollar den biten? Jag är rädd att dom ska se skulderna som färska och sen kunna kolla att jag är reggad där. Man kanske är skraj i onödan.

5. sebb

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    17
    Lät dock inte som att det skulle ske någon mer intervju och jag har inte skrivit under nå papper. Lät bara som att man skulle kolla ekonomin och han sa att det kan bli problem om man har anmärkningar eller skuldsanering.

Jag är dock skraj för att dom ska tycka att jag är överbelånad. Deklarerade bara 246 000, 2018. Var föräldraledig en del.

6. jobaby

jobaby V.I.P - Trofépoäng: 417

Mottagna gillanden:
    263
    Trofépoäng:
    417
    Jag gick igenom säkerhetsklass 2 när jag hade inledande skuldsanering. Jag fick gå på ett säkerhetssamtal och förklara lite om skulderna sen blev jag godkänd.

jobbar på statlig myndighet. Säpo gör kontrollen men sen är det ju ändå den som anställer som bestämmer

7. sebb

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    17
    Jag tyckte jag läste någonstans att arbetsgivaren bara får ett ja eller nej på säkerhetsprövningen av säkerhetspolisen.

8. jobaby

jobaby V.I.P - Trofépoäng: 417

Mottagna gillanden:
    263
    Trofépoäng:
    417
    Arbetsgivaren får ett underlag sen är det upp till arbetsgivaren att besluta om anställning eller ej. Jag vet att på min arbetsplats som kräver säkerhetsklass 2 var det en person som fick anställning med pågående skuldsanering

9. XlonyX

XlonyX Kunnig medlem - Trofépoäng: 176

Mottagna gillanden:
    63
    Trofépoäng:
    176
    Känner en som visserligen redan var anställd hos oss men behövde säkerhetsklassning för uppdrag i tjänsten. För honom var det inte lånen på UC som gjorde att han blev nekad utan de lån han hade ansökt om som tog en bisnode. Alltså de lån med skyhög ränta. De tar alltså både en uc och en bisnode.

10. sebb

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    17
    Ja, lite det jag var rädd förm

Dela sidan