Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 38 kreditgivare
3. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Lumify - Ny 2019, utan UC
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Sämre UC vid flytt?

Diskussion i 'Fritt' startad av MissGrace, 1 augusti 2020.

1. MissGrace

MissGrace Kunnig medlem - Trofépoäng: 176

Mottagna gillanden:
    68
    Trofépoäng:
    176
    Hej! Läst lite till och från att man kan få sämre betyg på UC bl.a om man har bytt adress/folkbokfört sig många gånger på kort tid. Även fast man har fast arbete och inkomst så tycker jag detta är konstigt. Jag är i tankarna att flytta pga att det inte funkar där jag bor nu. Bor inneboende. Det är också så det ser ut för många i huvudstaden. Vet vi säkerligen att UC betyget kan bli sämre av flytt? Vet vi säkert att även fast bra uc så kan banken säga nej till lån pga flera flyttar på kort tid? Min plan är samlingslån om ett år och det känns inte bra om en flytt skulle förstöra hela mitt kommande betyg. Någon som vet?

2. Niklas Fernström

Niklas Fernström Aktiv medlem - Trofépoäng: 6

Mottagna gillanden:
    2
    Trofépoäng:
    6
    Jag hade bott på samma adress i tolv år innan ungefär och flyttade nu i april till ett nytt boende. Påverkade inget alls på betyget men vet inte om det gör det om man flyttar kanske två gånger per år

3. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 3 647 Moderator

Mottagna gillanden:
    5 340
    Trofépoäng:
    3 647
    Flera flytter på ett år är väl statistiskt något som utgör risk.

Hmm gillar detta.
  4. MissGrace

MissGrace Kunnig medlem - Trofépoäng: 176

Mottagna gillanden:
    68
    Trofépoäng:
    176
    Fast det skulle jag förstå om det gäller mindre orter etc. Är du ex student och bor i Stockholm eller någon annan stad så krävs det ibland många flyttar pga att marknaden ser ut som det gör. Vart någonstans kan man läsa att detta utgör ett risk? Jag vill gärna läsa fakta någonstans kring detta.

5. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 3 647 Moderator

Mottagna gillanden:
    5 340
    Trofépoäng:
    3 647
    Du får maila uc och be om deras underlag, jag gissar att dom inte vill lämna ut sin affärsmodell men dom har troligen på fötterna.
    Flyttar beror säkert ofta på separationer och det brukar innebära problem lite oftare än för dom som inte separerar kan jag tänka mig.

MissGrace gillar detta.
  6. Hmm

Hmm V.I.P - Trofépoäng: 477

Mottagna gillanden:
    310
    Trofépoäng:
    477
    MissGrace du kan googla USAs creditrating system, inte för vårat är likadant, men bör innehålla liknande variabler.

Du vet redan de variabler som påverkar 99% av betyget. Och att flytta har ingen större påverkan.

MissGrace gillar detta.

Dela sidan