Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Sänka sina utgifter?

Som rubriken lyder ..Tar gärna emot tips.
Uppsägning av olika abonnemang som t ex Spotify, ComHem, gå ur facket betalar ca 400 kr med gruppförsäkring...Ansöka om att få betala mindre till CSN? Min dyra teleabonnemang hos Telenor kan läggas på "vila" i 6 månader .. köpa kontantkort? Har Wi-fi hemma och på jobb. Gratis hemtelefon. Tvinga barnens pappa att betala sin del av lånet på lgh? (kan vara svårt men han har gått med på att träffa mig och prata i alla fall)..Träningskort för 200 kr i månaden..På jobbet betalar jag 375 kr för mat för hela månaden..Jag jobbar mycket. Kan byta jobb och höja mina inkomster med några tusenlappar..(det kommer dock inte hända nästa månad)..Tyvärr är jag anställd inom kommunen och får inte enligt bestämmelser jobba mer än 40 h i veckan..annars hade jag jobbat 24/7.. Sluta köpa Kravmärkta bananer till barnen..
Söka till Lyxfällan? (fast hellre hamnar jag hos FK..tror jag)

Fler tips?

Gå ur svenska kyrkan , ev. fuska med tv-licensen (och säga upp den). Hålla koll på utgifterna - ta bort onödiga småutgifter (kiosk, tidningar) och försöka prioritera det som är viktigt (barnen). Försöka göra en betalningsflödesanalys - för det som kommer in och det som går ut och titta på sikt, vad kan man förändra (t.ex. som du nämner byte av jobb - ev . extra jobb utanför kommunen.. det är lönenivån man måste försöka få upp - inte extra timmar). Bra om man har någon vän man kan prata med och bolla olika ideer. Finns det något man kan sälja av för att få bort en del av de riktigt dyra lånen.

Jämför elabonnemang på elskling.se, kan göra några hundralappar i månaden om man har ett dåligt avtal idag.

Du kan skriva noll som inkomst hos CSN så får du betala det du skulle om två år när dom kollar upp det i efterhand.

Så kör du på det varje år när ditt årsbelopp kommer. Lite ränta och någon pytteavgift tillkommer, men inget nämnvärt. 173 spänn tror jag att jag fick betala mer för dessa två betalningsfria år.

Du kan skriva noll som inkomst hos CSN så får du betala det du skulle om två år när dom kollar upp det i efterhand.

Så kör du på det varje år när ditt årsbelopp kommer. Lite ränta och någon pytteavgift tillkommer, men inget nämnvärt. 173 spänn tror jag att jag fick betala mer för dessa två betalningsfria år.

Funkar till någon nitisk handläggare upptäcker att man satt det i system och man får någon polisanmälan på sig för besväret :)

Jobbar också åt kommunen men kör ett extra jobb ibland , men inte inom kommunen där jobbar jag heltid men har ett bra extrajobb som går att kombinera så det blir inte så tungt

Nej, vågar inte fuska med CSN.( Jag är inte kriminell,halleu) . Förra året betalade jag 1800 kr varje månad!!! I år betalar jag 800 kr mindre månadsvis, då jag bakade ihop två olika lån till ett ..Jag kommer att ansöka om nedsättning . Kommer definitvt gå ur svenska kyrkan. Tack för tipsen .Jag kämpar vidare .KF finns inte i mina tankar .Jag har bra jobb, högskoleutbildning m m..Har aldrig varit arbetslös i mitt liv..men skilsmässan tog mig nästan i graven .Nåväl, livet går vidare .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp