Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Så även jag lyckades

Diskussion i 'Jag lyckades!' startad av clyro86, 18 februari 2018.

1. clyro86

clyro86 V.I.P

Mottagna gillanden:
    226
    Trofépoäng:
    386
    hej alla

Har läst en lång stund här nu innan jag vågade registrera mig.

För cirka 5 år sedan var livet nattsvart pga skulder. Runt 600 000 i blanco och 200:- kvar att leva på efter räkningar. Frälst från beroenden dock men rökare och ypperligt förtjust i alkohol.

Levde från dag till dag. Betalade kreditkortet, tog ut det lika fort, ni vet :)

Kortet spärrat en kväll och världen rasar. Tar 72 sömntabletter och tycker världen klarar sig bra utan mig (ensamstående utan barn). Hjärtat stannar 3 gånger och detta blev min vändning. Hade turen att bo i en bostadsrätt, sålde den med vinst: betalade av lånen men blev hemlös ett tag. Fick sunkigt andrahand ett tag. I och med att lånen blev lösta kunde jag börja spara.

Idag 5 år senare bor jag i bostadsrätt, har bolån, billån och CSN men thats it. Har bränslet på faktura men betalar hela beloppet.

Vet att många här inte har samma förutsättningar men allt går om man vill och man får äta skit och vara utan tv, näringsrik mat och/eller tak över huvudet.

MEN; dagen man betalar räkningarna och ser att man har mer över än vad man någonsin har vågat drömt om är värt ALLT! Kämpa på mina vänner, ni kommer att fixa det och det är inte värt att dö för. Kram

Ahmed84, Loppan, Snöflinga och 4 andra gillar detta.
  2. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 552
    Trofépoäng:
    937
    Hej Clyro86,

Jag är verkligen glad att det gick bra för dig och att nu världen är en bättre plats för dig.
    Självmord är aldrig lösningen och jag är glad att du tog ditt förnuft till fånga.

MEN.
    En liten parentes, du skriver "Hade turen att bo i en bostadsrätt, sålde den med vinst: betalade av lånen men blev hemlös ett tag."
    Det är just det, 95% här har inte turen att äga/bo i en bostadsrätt/hus dom kan sälja av och sen betala av alla sina skulder och dessutom kunna ha en slant över.
    Det är lite det som är kruxet för merparten av oss.

pannik och Hope777 gillar detta.
  3. clyro86

clyro86 V.I.P

Mottagna gillanden:
    226
    Trofépoäng:
    386
    Precis Terry och på något sätt känner jag mig otroligt lyckligt lottad som kunde göra så. Kommer ursprungligen från en håla i Värmland där detta aldrig kunnat gått. Flyttade till huvudstaden och köpte när läget var som sämst (med bolån plus en massa vidriga blancolån till handpenningen) . Sålde när läget sedan blev bra.

Jag hoppas innerligt att det ordnar sig för alla här och blir man mot förmodan mångmiljonär kommer jag att lösa ut er alla, så mycket tycker jag om er och alla era goda råd

Ahmed84, Kimsan72, Trias och 2 andra gillar detta.
  4. Ina

Ina Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    69
    Trofépoäng:
    167
    Eller så har man som jag hus m högt övervärde men är inte intressant för bankerna ändå och ingen som vill köpa hushelvetet :cool: kul att du kom på banan alltid skönt att läsa om de som det löst sig för :)

clyro86 gillar detta.
  5. Dyk1

Dyk1 Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Trofépoäng:
    31
    Är också ifrån Värmland och har ett hus med litet övervärde men i princip osäljbart.

6. Ina

Ina Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    69
    Trofépoäng:
    167
    Nu plötsligt fick jag ett bud, långt under mäklarens värdering men nog för att lösa bolån och blanco och ha tre hundra på banken :) får se om det kommer fler bud när en börjat? Och sen ska ju affären gå i lås också besiktning och annat kan ju stjälpa allt ihop. Men liiiite hoppfull i allafall

Mjau 74, Lize och Rembrandt gillar detta.
  7. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 552
    Trofépoäng:
    937

Woho :D!
    Grattis!!

8. Ina

Ina Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    69
    Trofépoäng:
    167
    Tack men nu nojar jag helhjärtat över att nåt ska gå fel m besiktning tillexempel:eek: vågar liksom inte hoppas fast jag kan inte låta bli heller

9. clyro86

clyro86 V.I.P

Mottagna gillanden:
    226
    Trofépoäng:
    386
    Hejja!!! Grattis! Du fixar det!

10. Ina

Ina Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    69
    Trofépoäng: