• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Så föll man dit igen, dum i huvudet som man är... (spelberoende)

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 901
Mottagna reaktioner
1 043
Poäng
867
Fan, jag räknade lite på vad jag kommer ha för underskott av kapital inför nästa deklaration och det blir inte alls lägre än föregående år utan tvärtom mycket högre. Visst är det inte svårare än att räkna på mina totala ränteutgifter på ett år och den sammanlagda summan blir mitt underskott? Katastrof. Kommer hamna på runt 120.000. Där rök ju mina chanser till omförhandling. Helvete också.
Skriv ner underskottet så har du löst problemet.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Skriv ner underskottet så har du löst problemet.


Då behöver jag betala in det jag skruvar ner, eller har jag missuppfattat även den delen? Jag tycker det är lite rörigt hur man gör det där, har aldrig riktigt fattat.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Absolut. Viktigare med antalet ff - nolla kreditkort osv.

Min inkomst är närmare 800k men tror 500k+ är lugnt.

Inte tråkig inkomst.
Mitt mål inför nästa omförhandling i juli när jag är nollad på ff är att ha betalat bort Nordea, Flexlimit och Ferratum. Måste få bort skitlånet hos Remember, det är prio. Har 14.95% i ränta där och det är mitt största lån. Förjävligt.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 901
Mottagna reaktioner
1 043
Poäng
867
Då behöver jag betala in det jag skruvar ner, eller har jag missuppfattat även den delen? Jag tycker det är lite rörigt hur man gör det där, har aldrig riktigt fattat.
Nej du kan ändra tillbaka senare.
 

Mccr7

Medlem
Poäng: 87
Blev medlem
31 Mars 2019
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
28
Poäng
87
Vi har nästan exakt samma sits fast jag har 100k mer i lån. Detta kommer du klara bara du vill det och det vet jag att du vill. Jag spelade inte på 1 år och 4 månader men trillade tillbaka, vilket jag aldrig trodde jag skulle göra. I september började jag spela igen. Lyckades spela bort 660k från september tills för några veckor sen. Jag var på god väg att betala tillbaka allt, allt kändes bra och man var lite stolt. Hade 840k i början som blev 380k som senare skulle bli drygt en miljon. Nu sitter jag här hemma och har just avslutat min första arbetsdag efter 1 månads sjukskrivning. Jag trodde det var över för mig, att jag skulle ta mitt liv , för det gjorde jag i tanken om och om igen. Jag ville lämna allt och det var oändligt med känslor som pendlade dagligen. Misslyckad, värdelös, självdestruktiv, förtjänar inte något eller någon. Om och om igen.

Trots allt som hänt så kommer vi resa oss igen. Jag tror på dig. Det är ingenting egentligen vi valde, att bli ”spelberoende” det är något som växt fram. Hade vi vetat så hade vi aldrig någonsin spelat för 1 krona. Det kommer bättre tider. Jag personligen tycker det är extremt jobbigt nu i början när allt är så färskt men det kommer lätta med tiden och tiden går väldigt fort.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Vi har nästan exakt samma sits fast jag har 100k mer i lån. Detta kommer du klara bara du vill det och det vet jag att du vill. Jag spelade inte på 1 år och 4 månader men trillade tillbaka, vilket jag aldrig trodde jag skulle göra. I september började jag spela igen. Lyckades spela bort 660k från september tills för några veckor sen. Jag var på god väg att betala tillbaka allt, allt kändes bra och man var lite stolt. Hade 840k i början som blev 380k som senare skulle bli drygt en miljon. Nu sitter jag här hemma och har just avslutat min första arbetsdag efter 1 månads sjukskrivning. Jag trodde det var över för mig, att jag skulle ta mitt liv , för det gjorde jag i tanken om och om igen. Jag ville lämna allt och det var oändligt med känslor som pendlade dagligen. Misslyckad, värdelös, självdestruktiv, förtjänar inte något eller någon. Om och om igen.

Trots allt som hänt så kommer vi resa oss igen. Jag tror på dig. Det är ingenting egentligen vi valde, att bli ”spelberoende” det är något som växt fram. Hade vi vetat så hade vi aldrig någonsin spelat för 1 krona. Det kommer bättre tider. Jag personligen tycker det är extremt jobbigt nu i början när allt är så färskt men det kommer lätta med tiden och tiden går väldigt fort.


Fan.. Mörk läsning. Jag är ledsen att du trillade dit igen, det var riktigt tråkigt att höra. Så vidrigt beroende detta. Tack för dina ord, det värmer verkligen. Jag är säker på att du reser dig igen och önskar dig all lycka! Jag ska göra samma!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp