• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Så irriterad !!! Ikano

MrDesp

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
29 Mars 2016
Meddelanden
290
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
Varning för Ikea/Ikano

lite lätt irriterad idag på ikano. Letat efter en produkt på Ikea som jag behövde som varit slut i lager i hela Sverige sen april. Haft bevakning och fick Mail att den kommit in. Tänkte i min enfald att den kanske köps slut och jag var i behov och bokade med leverans till ombud och faktura. Som jag alltid gjort! Faktura på 507 kr.

Tittar idag på minuc och de jäklarna har tagit full förfrågan. Lite i chock men verkar vara något nytt de börjat med…
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nikke55

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
10 Februari 2020
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Trist med fulluc för en faktura på enbart 507 kr. Jag brukar alltid fråga innan jag kör faktura och även om jag inte gjort det på ett tag då en del företag verkar ändra vilken upplysning de går på då och då
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
Så du hade ingen kredit beviljad på Ikea sen tidigare? Första gången tar de full uc och vill man ansöka om höjning av krediten så tar de full uc igen. Men surt för 507 kr
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
Har ikanokort och lån
Jag har ikea krediten som man kan betala med, det tas inte ny uc när jag använder krediten som betalsätt. Menar du att du använde din kredit du har beviljad på ditt ikeakort och det togs en ny uc?
 

MrDesp

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
29 Mars 2016
Meddelanden
290
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
Jag har ikea krediten som man kan betala med, det tas inte ny uc när jag använder krediten som betalsätt. Menar du att du använde din kredit du har beviljad på ditt ikeakort och det togs en ny uc?
Nej bara att jag var lite klantig och naiv och inte ville belasta krediten utan tog det på en faktura. Då smällde de till med full uc. För mig påverkar det inte så mycket. Inget planerat men för någon som är på jakt efter samlingslån kan det ju vara ödestigert. Mitt betyg stack från 1,5 till 1,8 helt i onödan
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
Nej bara att jag var lite klantig och naiv och inte ville belasta krediten utan tog det på en faktura. Då smällde de till med full uc. För mig påverkar det inte så mycket. Inget planerat men för någon som är på jakt efter samlingslån kan det ju vara ödestigert. Mitt betyg stack från 1,5 till 1,8 helt i onödan
Aha ok då är jag med. Det känns som att många aktörer inte är medvetna om hur mkt en full uc kan påverka, tyvärr.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp