Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Så irriterad på Kfm!

Diskussion i 'Fritt' startad av Myra, 24 oktober 2018.

1. Myra

Myra V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    576
    Trofépoäng:
    577
    Ni vet de här två inkasso avgifterna på 180 kr x 2 som Intrum skickade till kfm och som blev 860 x 2 att betala... istället för att skriva under delgivningskvittona ringde jag i måndags och bad om att bli delgiven via telefon vilket gick bra sa dem. Så blev jag delgiven per telefon.

Jag var noga med att fråga om de kunde kolla om påminnelsekvitton hade skickats. nej då, påminnelsen hade inte skickats och skulle inte skickas eftersom jag ringde!!! Toppen.

Vad tror ni jag få idag, onsdag? Ja 2 brev från kfm, Påminnelse delgivningskvitto.
    Jävla muppar!

2. Bramserud

Bramserud V.I.P

Mottagna gillanden:
    168
    Trofépoäng:
    327
    Men du behöver väl inte göra något med dessa påminnelser om du redan har ringt och pratat med dem? Bara att slänga breven så är saken ur världen. Inget att bli upprörd över...

3. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    2 336
    Trofépoäng:
    1 027
    När man delges muntligt så fyller man i en blankett som sedan postas till scanningen. Det finns alltså ett fönster på 1-2 dgr beroende på postgång där läget är att påminnelse inte skickats men den hinner gå ut innan blanketten når fram.

Mjau 74 gillar detta.
  4. Myra

Mottagna gillanden:
    576
    Trofépoäng:
    577
    Kan du gärna tycka men anledningen till att jag valde muntlig delgivning var just för att jag inte ville att brevbäraren igen skulle komma in på mitt jobb med två brev från kfm så att 5+ personer ser det.

5. Myra

Mottagna gillanden:
    576
    Trofépoäng:
    577
    Önskar att de hade informerat om det och inte bara sagt att det inte kommer att skickas påminnelse.

Men nu är saken utagerat för min del, brevbäraren har kommit in med breven och hur obehagligt och pinsamt jag än tyckte att det var så har det hänt och inget att göra åt.

6. maggan carls

maggan carls Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Trofépoäng:
    6
    En undran...Varför kom inte breven hem? Jätteläskigt att få det till jobbet!

7. Myra

Mottagna gillanden:
    576
    Trofépoäng:
    577
    ja det är inte kul... i det här fallet var det för att det gällde elräkning och de fakturorna får jag till mitt jobb, har företag. Elräkningen var betald men för sent och inkasso hade skickats ut, så först två inkassobrev med Intrums riktigt stora feta logga, sen två brev fr kfm och sen två till. Så mkt pappersarbete för 180 kr x2.

Har inte haft orken att ta reda på om Fortum verkligen har rätt att skicka dubbla Inkasso med tanke på att jag bara får en enda räkning från dem. Hade de skickat separata fakturor för elen och elnätet så kunde jag förstå men allt kommer på en räkning men de ska ha dubbla inkasso avgifter och dubbla avgifter till kfm... väldigt saftigt. Men ja ja orkar inte...

8. Lasseman

Mottagna gillanden:
    2 336
    Trofépoäng:
    1 027
    Varför kommer brevbäraren till ens jobb..?

9. Lasseman

Mottagna gillanden:
    2 336
    Trofépoäng:
    1 027
    Ah. Missade sista inlägget, det var företagets skulder

Myra gillar detta.

Dela sidan