• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Söka direkt eller via förmedlare? 1,5m

B

Bobo

Gäst
Poäng: 0
En fråga hur är det bäst att söka lånen. Har en årsinkomst på 500.000 behöver 3 stora lån alla runt den summan. Har inget på min UC varken lån eller anmärkningar.
Är det bästa sättet att söka direkt till bankerna? Eller via förmedlare?
Tacksam för svar
Mvh
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Feskarn

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
4 September 2018
Meddelanden
167
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Är du ute efter tre lån på 500.000 kr vardera?
 

Feskarn

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
4 September 2018
Meddelanden
167
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Japp ca: 500.000 vardera

Utan att låta otrevlig så tror jag tyvärr att du kan glömma att få ut 1,5 miljoner i blanco med en årsinkomst på 500.000.

Jag har själv en årsinkomst på runt 500k och har blanco på runt 800k. Då har jag ändå fått jobba mig relativt långsamt upp till den belåningen och här någonstans känns det som att bankerna börjar strama åt med sin utlåning till mig.
 

Feskarn

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
4 September 2018
Meddelanden
167
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Men till din egentliga fråga så tror jag att du har störst chans hos låneförmedlare. Men du kommer absolut inte att kunna få dem direkt efter varandra då din kreditvärdighet kommer att försämras efter varje förfrågan.
 
B

Bobo

Gäst
Poäng: 0
Men till din egentliga fråga så tror jag att du har störst chans hos låneförmedlare. Men du kommer absolut inte att kunna få dem direkt efter varandra då din kreditvärdighet kommer att försämras efter varje förfrågan.
Men sökte du dina lån samtidigt eller? Eller hur lång tid mellan dina lån?
 

Feskarn

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
4 September 2018
Meddelanden
167
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Men sökte du dina lån samtidigt eller? Eller hur lång tid mellan dina lån?

Nej jag har sökt i omgångar. Och pga ett spelberoende så har jag dragit på mig småkrediter här och där som jag tillslut samlat ihop till ett större lån. Så höll jag på tills jag kommit upp till 805k i blanco och tröttnade på mig själv och la av med spel.

Har aldrig ansökt om Blanco med fler än 3 tidigare kreditförfrågningar på UC där senaste varit äldre än 4 månader.
 
B

Bobo

Gäst
Poäng: 0
Ahh förstår. Men har varken förfrågningar eller lån/krediter på mig mitt CV är tom. Just df jag undra
 
B

Bobo

Gäst
Poäng: 0
Nej jag har sökt i omgångar. Och pga ett spelberoende så har jag dragit på mig småkrediter här och där som jag tillslut samlat ihop till ett större lån. Så höll jag på tills jag kommit upp till 805k i blanco och tröttnade på mig själv och la av med spel.

Har aldrig ansökt om Blanco med fler än 3 tidigare kreditförfrågningar på UC där senaste varit äldre än 4 månader.
Uc menade jag
 

Feskarn

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
4 September 2018
Meddelanden
167
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Problemet är att om du ikväll söker 500.000 hos en förmedlare och tar ett bud, så kommer det ta till runt den 15:e Maj innan tagna lån syns på UC. Men om du gör en ny förfrågan hos en förmedlare imorgon så kommer bankerna se att du har en förfrågan på 500k från idag. Vilket kommer avskräcka bankerna eftersom att dom inte kan se om du tagit det lånet eller inte imorgon. Förstår du vad jag menar?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp