• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Söker person med skulder från sms-lån till radioprogram

sara123

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
2 December 2018
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej!
Jag söker en person som dragit på sig stora skulder genom sms-lån som kan tänka sig att prata om det i ett radioprogram. Kontakta mig gärna så berättar jag mer! Här eller på: sara.olsson@sr.se, 0731544449.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Du har nog hamnat rätt.
Men dom där "traditionella" SMS-lånen verkar i princip vara ett minne blott. Folk som är skuldsatta här har gjort det med en kombination utav krediter,avbetalningar,överkonsumtion,spelberoende,lån,krediter,SMS-lån...
Jag vågar säga att det är en promille av alla som BARA dragit på sig sina stora skulder genom SMS-lånen utan det har varit ett utav många verktyg att skaffa pengar. Precis som kreditkort och blancolån och avbetalningar.

Lycka till :)!
 
J

jjjjjjjj

Gäst
Poäng: 0
Inte bara det Terry.
Kriminella aktiviteter vill jag tillägga.
Garanterar dig att det är vanligt. Varje gång jag läser att någon åkt fast för bedrägerier så är det för att personen haft spelskulder. I 9 fall av 10.

Oftast sitter jag och kollar på lyxfällan och andra skuldprogram och tycker folk är dumma.
Sen när man kollar man vad själv lyckats med.
Dömd för bedrägerier flera gånger, haft 90% av alla sms-lån som fanns, förstört 15 år av ens liv.

Det känns lite märkligt att SR vill prata om sms-lån då det bara är en fis i rymden.
 
J

jjjjjjjj

Gäst
Poäng: 0
Kolla hur mycket nya telefoner som flödar på blocket i oöppnade kartonger.
Det är om inte tusentals så iaf hundratals telefoner.
Många av de är bedrägerier men också många som tar ut nya mobiler för att sälja, sen använder de pengarna för att spela eller betala bort skulder.

Har själv gjort så. Det är så sjukt tragiskt allting.
Mörkertalet på speltorskar och människor i skiten måste vara enormt i Sverige alltså.
 

game

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
7 Augusti 2013
Meddelanden
44
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Sant ofta många orsaker, hade man kunnat få vettiga lån (som hade gått att betala av) hade inte sms-lån behövts.

Fast i fall med spelberoende som eskalerat enormt senaste 20 åren tas det ju till allt som går för att skaffa pengar så i dessa fall hade kanske skulderna blivit ändå högre. Att kronofogden utan att blinka driver in skulder med 40%/ränta per månad alltså 480% per år är/var ett problem.

Lagen ändrades rätt nyligen till max ränta på 40%/år men då hittas det på massa orimliga avgifter istället.

Såg nyligen att ett av intrums bolag låg som nr 2 i landet som betalde ut högst löner, ett snitt på kring 2,5M/år per anställd som väl var ett 80-tal anställa. Före exempelvis Google.

Det säger en heldel. (Mkt lönsamt att utnyttja folks utsatthet)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp