Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Bynk - Upp till 300 000 kr. Förbättrad dec 2018
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Söker person med skulder från sms-lån till radioprogram

Diskussion i 'Smslån' startad av sara123, 2 december 2018.

1. sara123

sara123 Ny medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Hej!
    Jag söker en person som dragit på sig stora skulder genom sms-lån som kan tänka sig att prata om det i ett radioprogram. Kontakta mig gärna så berättar jag mer! Här eller på: sara.olsson@sr.se, 0731544449.

2. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    2 191
    Trofépoäng:
    1 497
    Du har nog hamnat rätt.
    Men dom där "traditionella" SMS-lånen verkar i princip vara ett minne blott. Folk som är skuldsatta här har gjort det med en kombination utav krediter,avbetalningar,överkonsumtion,spelberoende,lån,krediter,SMS-lån...
    Jag vågar säga att det är en promille av alla som BARA dragit på sig sina stora skulder genom SMS-lånen utan det har varit ett utav många verktyg att skaffa pengar. Precis som kreditkort och blancolån och avbetalningar.

Lycka till :)!

3. jjjjjjjj

jjjjjjjj Gäst

Inte bara det Terry.
    Kriminella aktiviteter vill jag tillägga.
    Garanterar dig att det är vanligt. Varje gång jag läser att någon åkt fast för bedrägerier så är det för att personen haft spelskulder. I 9 fall av 10.

Oftast sitter jag och kollar på lyxfällan och andra skuldprogram och tycker folk är dumma.
    Sen när man kollar man vad själv lyckats med.
    Dömd för bedrägerier flera gånger, haft 90% av alla sms-lån som fanns, förstört 15 år av ens liv.

Det känns lite märkligt att SR vill prata om sms-lån då det bara är en fis i rymden.

4. jjjjjjjj

jjjjjjjj Gäst

Kolla hur mycket nya telefoner som flödar på blocket i oöppnade kartonger.
    Det är om inte tusentals så iaf hundratals telefoner.
    Många av de är bedrägerier men också många som tar ut nya mobiler för att sälja, sen använder de pengarna för att spela eller betala bort skulder.

Har själv gjort så. Det är så sjukt tragiskt allting.
    Mörkertalet på speltorskar och människor i skiten måste vara enormt i Sverige alltså.

5. game

game Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    7
    Sant ofta många orsaker, hade man kunnat få vettiga lån (som hade gått att betala av) hade inte sms-lån behövts.

Fast i fall med spelberoende som eskalerat enormt senaste 20 åren tas det ju till allt som går för att skaffa pengar så i dessa fall hade kanske skulderna blivit ändå högre. Att kronofogden utan att blinka driver in skulder med 40%/ränta per månad alltså 480% per år är/var ett problem.

Lagen ändrades rätt nyligen till max ränta på 40%/år men då hittas det på massa orimliga avgifter istället.

Såg nyligen att ett av intrums bolag låg som nr 2 i landet som betalde ut högst löner, ett snitt på kring 2,5M/år per anställd som väl var ett 80-tal anställa. Före exempelvis Google.

Det säger en heldel. (Mkt lönsamt att utnyttja folks utsatthet)

Dela sidan