Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Bynk - Upp till 300 000 kr. Förbättrad dec 2018
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Sökt lån hos CreditStar- kolla din Bisnode

Diskussion i 'Smslån' startad av Myra, 13 september 2018.

1. Myra

Myra V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    599
    Trofépoäng:
    577
    Om du sökt hos CreditStar och ddu haft problem med att verifiera dig så kolla din Bisnode. På mig hade de tagit 2 st olika ff med några dagars mellanrum för en och samma ansökning.

Har behövt ringa deras kundtjänst 3-4 ggr. I särklass den mest otrevliga människan, hon borde absolut inte jobba med kundtjänst, dryg, arrogant, suckar och säger att jag inte låter henne tala till punkt, lyssnar inte. Hon (kundtjänst) menade på att de bara tagit en upplysning. Jag sa ju att jag ser i min Bisnode att de tagit 2 st. Efter mitt andra samtal krävde jag att ngn annan får titta på mitt ärende, då skulle hon skicka det till deras kreditkomité.

De svarade att de bara tagit 1 ff.
    Efter några samtal till tröttnade jag på dem och ringde Bisnode istället, de kunde säga direkt att det stämmer att 2 ff har gjorts.

Ringde tillbaka till Creditstar, samma människa och samma visa... nej de har bara tagit 1 ff, det är jag som hittar på, inget att göra åt.
    då så jag att jag anmält ärende hos Bisnode om det här och de har startat en utredning.

Blev lite tyst i luren, sen erbjöd jag mig att jag kan skicka kopia på de 2 ff de tagit på mig.
    Skickade kopior med datum och allt och det skickade hon till deras kreditkomité igen, fick tillbaka samma svar, de har bara tagit 1 ff.

Sen gav jag upp.

Igår fick jag svar från Bisnode:

Hej,

Angående beställd kreditupplysning på xxx 2018-xx-08 och 2018-xx-10.

Du har kontaktat Bisnode och ifrågasatt Creditstar Sweden ABs skäl att ta ovanstående kreditupplysningar. Kunden har på vår förfrågan meddelat att kreditupplysningen 2018-xx-08 är hämtad i samband med en kreditansökan. Kreditupplysningen 2018-xx-10 togs på grund av ett tekniskt fel i identifieringsprocessen.

Förfrågningsuppgiften som noterades i samband med beställningen 2018-xx-10 har tagits bort.

Bisnode ser allvarligt på saken då man för att få tillgång till våra tjänster måste beakta våra villkor och gällande kreditupplysningslag. Skulle man som kund upprepade gånger bryta mot våra villkor och gällande kreditupplysningslag, blir man avstängd ifrån tjänsten.

Med vänlig hälsning
    Bisnode Kredit AB
    Utredning

Så ni som sökt, kolla som sagt att ni inte råkat ut för samma sak. Har ni gjort det, anmäl direkt till Bisnode.

Last edited: 13 september 2018
    IHope och Lize gillar detta.
  2. lola8000

lola8000 Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Trofépoäng:
    101
    Tack. Undrade varför en bisnode tagits inatt utan skäl, då jag ansökte för två veckor sen! Nyfiken fråga, fick du beviljat? Jag har skött alla betalningar dit men fick plötsligt avslag! Skitsida

3. Myra

Mottagna gillanden:
    599
    Trofépoäng:
    577
    ring inte till CreditStar, de kan ha dragit öronen åt sig efter att de fått en varning av Bisnode. Anmäl detta direkt till Bisnode. Jag ringde deras Kundtjänst och de la upp ett ärende. Har du bara sökt ett lån så ska de bara ta en upplysning!!

Nej jag blev inte beviljad. Har haft lån där förut som jag betalat tillbaka utan några konstigheter, men nu blev det avslag och lika bra det. Är helt förskräckt över hur damen i deras kundtjänst beter sig.

4. lola8000

lola8000 Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Trofépoäng:
    101
    Sant, lika bra o inte sponsra dem! Oki, ska ta kontakt med bisnode istället :)

5. Myra

Mottagna gillanden:
    599
    Trofépoäng:
    577
    De verkar ta väldigt allvarligt på det här, vilket är bra! Har fler råkat ut för det och anmäler så kan det vara som Bisnode skrev i sitt mejl att Creditstar kan bli avstängd från tjänsten.

6. krat

krat V.I.P

Mottagna gillanden:
    51
    Trofépoäng:
    167
  7. Myra

Mottagna gillanden:
    599
    Trofépoäng:
    577
    Vad hände, tog de bort ena ff?

8. Myra

Mottagna gillanden:
    599
    Trofépoäng:
    577
    Det som retade gallfeber på mig var var att Creditstar förnekade att det tagits 2 ff. Även när jag mejlade dem de två kopiorna med de två olika datumen så förnekade de, både kundtjänst och deras s k kreditkomité. De kunde åtminstone säga att Vi ser att det har tagits 2 ff, vi ska kolla upp det.
    Men nej, det var jag som inbillade mig och ringde och bråkade i onödan... j***a idioter.

9. krat

krat V.I.P

Mottagna gillanden:
    51
    Trofépoäng:
    167
    Nej, för de sa att de bara hade tagit en upplysning. Det hände mig 2 gånger förra året, så att det skulle vara tekniskt fel tror jag inte på. Jag tror de kollar så att man inte tagit något mer lån efter man sökt hos dem. Är nu spärrad där, vilket känns väldigt bra. Verkligen undermålig kundtjänst. Jag skulle givetvis kontaktat bisnode, men det gjorde jag inte tyvärr.

10. Myra

Mottagna gillanden:
    599
    Trofépoäng:
    577
    fast om dina felaktiga ff fortfarande syns på Bisnode så är det inte för sent att anmäla det nu.

Dela sidan