Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 38 kreditgivare
3. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Lumify - Ny 2019, utan UC
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Samla lån och krediter, råd behövs

Diskussion i 'Större lån & Samlingslån' startad av Wonsa2020, 13 januari 2020.

Tags: Add Tags
  1. Wonsa2020

Wonsa2020 Gäst

Hej, skulle behöva lite tips och råd på hur jag ska gå tillväga nu under våren. Tänkte samla ihop mina lån för att få ner månadskostnaden, men behöver tips och råd kring när, var och hur jag ska bära mig åt. Sammanställer aktuell status nedan.
    Nordea 104 000:- , 4,90% ränta
    Ica banken 42 000:-, 3,95% ränta
    Svea ekonomi 20 500:-, 19% ränta
    Thorn 10 000:-, 18% ränta
    Untie och slantar (samma) 18 500 och 18 500, 19% ränta
    UC frågor efter 18/1 (1)
    Årsinkomst 315 000:-
    Så, är det lönt att göra något i dagsläget? Jag vet ju vilka som måste bort, men är det lönt att försöka samla dem i dagsläget?

2. Nilskarlsson

Nilskarlsson Gäst

Uc betyg?

Är det bra så sök på lendo lr Advisa. Du har inte så mycket skulder så mitt råd är att ta inga mer lån om du får samlingslån. Så lätt att det rinner iväg och sedan sitter du djupt i skiten och ångrar dig.

3. Hedlund

Hedlund Gäst

Med dom där förutsättningarna är det ju bara att sända in ansökan, vänta till den 19/1 då så ser det ännu bättre ut även om jag inte tror det har så stor betydelse för ditt UC att det försvinner 2 ff, skulle söka via Advisa på 250.000 - 300.000 kr på 10 - 12 år med dom förutsättningarna om jag vore dig...

4. Wonsa2020

Wonsa2020 Gäst

Jag försökte att kolla min uc, men det känns som att jag blev lurad på 29:- då jag endast kunde se vilka som hade gjort förfrågningar och inte mitt uc score.
    Sanningen är att det sket sig rejält för två år sedan lite drygt och jag var inte så insatt i det hela. Sedan den senaste UC frågan så hade jag ca 14 ff innan den, det kommer att vara en efter den 18:e

5. Hedlund

Hedlund Gäst

Det står där också om du är kreditvärdig eller inte om du tittar igen...

Betygsskala
    Utmärkt: 0,1%
    Mycket bra: 0,2-0,9%
    Bra: 1,0-4,0%
    Mindre bra: 4,1-25,0%
    Svag: 25,1-99,9%

6. Hedlund

Hedlund Gäst

Allt under 4% så är det bara att ansöka...

7. Wonsa2020

Wonsa2020 Gäst

Enligt appen kreddy så är min uc score 0,9. Kan det verkligen stämma överhuvudtaget med verkligheten? Tacksam för svar!

8. Hedlund

Hedlund Gäst

Det kan mycket väl stämma, så det är bara att gratulera och sända in ansökan! Vad väntar du på?

9. Wonsa2020

Wonsa2020 Gäst

Kommer den att förbättras genom att fyra ff försvinner efter den 18:e eller är det skitsamma? Vill nog dubbelkolla med minuc innan, men är det 0,9 så är det över förväntan

10. Hedlund

Hedlund Gäst

Ja det bör ju inte bli sämre men man kan aldrig veta, du kan hamna i en annan UC grupp när dina ff försvinner och då kan ditt UC betyg bli sämre då du gämförs mot en annnan del av befolkningen med liknande förutsättningar som dig, finns flertalet exempel på personer här på forumet som fått sämre UC score efter att deras betalningsanmärkning försvunnit tex. Jag skulle nog inte chansa att vänta utan sända in en ansökan redan nu.

Dela sidan