Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samla lån, tips mottages.

Hej.

Som så många andra som jag läst om här, så är jag en av dom som hamnat i lånekarusellen med ett antal olika årslån osv (credway, cashbuddy, cash2you, frogtail, etc)

Har suttit och läst runt på detta forum och hittat inspiration till att äntligen ta tag i problemet och försöka få ett samlingslån för att lösa bort alla dessa skulder.

Mina förutsättning är dock inte dom absolut bästa, men inte heller katastrofala. Min fråga till er är dock om jag bör vänta 5 månader(än är inte situationen helt ohållbar då jag har ganska hög inkomst) eller tror ni det finns någon som kan hjälpa mig i dagsläget?

Det som till slut fick mig att öppna ögonen var årets deklaration, där jag såg vilka sjuka summor man betalar i ränta, vilket också är ett litet dilemma i allt detta (mer under förutsättningarna)

Förutsättningarna är:

Taxerad inkomst 567tkr
1 betalningsanmärkning, försvinner 17 sep i år. Därför jag funderar ifall jag bör knipa ihop dessa 5 månader tills den försvinner.
7 förfrågningar, 3 av dessa försvinner om 2 veckor så jag kommer oavsett vänta tills dess iaf
UC score på 2,4%
Synliga krediter på UC 208tkr
Ingen bostad eller liknande att belåna, bor i hyresrätt.
Dilemmat som jag skrev om tidigare är att i förra årets taxering har jag 22tkr i underskott, väntar jag tills min anmärkning är borta så kommer årets taxering att ha redovisats och där ligger jag på ett underskott på 66tkr, vad är bättre liksom, en anmärkning och 22tkr underskott eller noll anmärkningar och 66tkr underskott?

Sen är ju frågan, bör jag söka ett lån för att lösa samtliga dessa "synliga" krediter, eller tror ni det går att söka ett lån utan att ansöka om samling då den största delen av dessa krediter som syns på UC är kredit för bil samt ett större blancolån på 90tkr. Dom skulder jag vill bli av med är ju såna som inte syns på en UC förfrågan.

Tacksam för tips och svar.

Edit: Insåg i skrivande stund när jag satt o räknade ut summan av alla dessa lån och skit som jag vill bli av med, 218TKr, Fiiifan! Inser själv att jag nog aldrig kommer få ett lån för att bli av med allt, men ju större summa man kan samla så frigör man ju mer pengar för att betala av de som inte kan samlas snabbare.

Senast ändrad:
Kan du hålla ut 5 månader kommer du att kunna samla alla dina lån. Underskottet är högt, men tar man hänsyn till dom övriga uppgifterna du delade med dig av tror jag att det fixar sig för dig. Dra inte på dig ytterligare förfrågningar tills dess. Lycka till!

Tack för svar, ja de verkar nog som att det kanske är det bästa alternativet, lär nog få ner räntan på det samlingslånet oxå om jag väntar ut anmärkningen.

66 000 i underskott är högt. Om du har råd att avvara skatteåterbäringen ett tag kan du ju välja att inte ta upp hela summan i din deklaration och lägga dig på en mer "förväntad" nivå i förhållande till dina synliga krediter på din UC. Någonstans runt den summa du har idag. Vänta sen ut din anmärkning + 1 månad (kreditbetyget brukar gå upp lite precis när en anmärkning försvinner) och sen bör du ha riktigt bra förutsättningar. Går allt vägen kan du sen begära omprövning av din deklaration och ta med hela underskottet och få tillbaka på skatten i ett senare skede.

Å andra sidan kan ju underskottet bero på dåliga aktieaffärer, men det är nog inte ovanligt att ett så högt underskott direkt genererar avslag när din ansökan behandlas automatiskt, innan en personlig granskning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp