• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Samla lån via lendo men hur ska jag skriva.

P

Paddington

Gäst
Poäng: 0
Hej! Ny på forumet!

behöver tips!
För tre år sen hjälpte en vän mig med lån så jag blev av med skulder. jag har i dagsläget 100.000 i lån med äcklig ränta via Svea och 100.000 i lån som min vän står på.

jag tänker söka samlingslån via lendo men hur ska jag skriva när ett av lånen ej står med på uc?

Mitt uc score är 2,1 men min sista anmärkning försvinner den 6e. Så betyget lär bli bättre

Inga skulder och inga krediter.
Inkomst 306tkr
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Hej och välkommen!

står du som medlåntagare på det gemensamma lånet fast den inte är registrerad på UC?
 
P

Paddington

Gäst
Poäng: 0


Hej och tack!
Nej han står på lånet själv. Så jag vet inte om jag ska ta in det i samlingslåns summan eller jag ska det det utöver som annan anledning för bäst chans ?
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Tack själv! Utan alla detaljer klara för mig känns det som det bör gå så fort din anm är borta. Ett från hjärtat vänskapligt råd (vilket du säkert redan vet) är att du sköter avbetalningen mot din vän. Det bör vara prio 1 och kan du inte betala hela beloppet en månad så flagga i god tid och erbjud åtminstone en 20lapp så personen ser att viljan finns. Kram o lycka till
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp