• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Samlingslån 225k ok ränta?

T

Tore30

Gäst
Poäng: 0
Hej!

jag ansökte nyligen om ett samlingslån på 225.000kr för att samla upp alla mina mindre lån (via Lendo) Har haft ett par-tre år av ekonomiskt helvete men har skärpt till mig senaste året, betalar dock fortfarande av ca 10.000 kr totalt på olika lån per månad. Iaf så vågade jag mig på en ny ansökning som blir det första samlingslånet där jag kan samla upp samtliga lån till ett enda.

Kreditbetyg på 4.2 vid ansökningen. 7st ff hos UC senaste året, där 6st försvinner i mars månad.

Hittills fått 2 erbjudanden som känns OK.

marginalen bank: 225.000kr eff. Ränta 8.40% / 8 år...

ReMember bank: 225.000kr Eff. Ränta: 8.58% / 8 år

Är dessa något nu skulle anse vara ok samlingslån att ta? Är bankerna pålitliga? Är räntan OK enligt er?

Eller bör jag vänta ytterligare några månader för att ansöka hos min bank Nordea till förmodligen lite lägre ränta? Känner mig kluven. Tacksam för tankar.

MVH// T
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
553
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Det är ju ingen drömränta men om du redan sökt skulle jag ta någon av dom. Hört bättre om remember. För jag antar din sits förbättras radikalt av det?

Sen skulle jag nog glömma Nordea, dom är för hårda.

Å i mars när ff försvunnit söka återigen via låneförmedlare.
 
T

Tore30

Gäst
Poäng: 0
Glömde svara att Ja! Det förbättrar ju min sist avsevärt även att räntan är rätt hög. eftersom jag lägger flera tusen bara på räntor på smålånen som läget är idag!
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Tycker du lätt ska ta lånet! Sen har du allt på samma ställe och kan ta ett nytt lån efter mars till bättre ränta!

Storbankerna har oftast inte bättre ränta
 
T

Tore30

Gäst
Poäng: 0
Pala

tack för input!

det blev så att jag tog re:members låneerbjudande. Känns som en Seriös aktör. Hoppas bara dom är bra att ha att göra med också.

Tackar för tipsen! MVH
 

ollelop

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
4 April 2012
Meddelanden
360
Mottagna reaktioner
166
Poäng
347
Pala

tack för input!

det blev så att jag tog re:members låneerbjudande. Känns som en Seriös aktör. Hoppas bara dom är bra att ha att göra med också.

Tackar för tipsen! MVH

Fick du inget erbjudande om att öka lånet när du tog remember?
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Härligt! Hoppas du fortsätter och kämpar på med att Spara o inte ta nya lån.

Kan rekommendera collector o santander. Har själv konsumentkredit. Har bra ränta men tyvärr sköts allt via posten
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp