• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Samlingslån, en gåta

CoolZero

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
15 September 2020
Meddelanden
90
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Hej! Jag vill ha lite råd kring antigen ska man redan söka ett litet samlingslån för att bli av med de första små lån och förbättra kreditupplyssningen eller ska man vänta tills alla ff försvinner och får ny nyårsdeklaration och söka på en gång. Mina förutsättningar just nu:
Min årsinkomst 270k
Månadslön 25k och jobbar extra uttöver och får nästan 10k varje månad i snitt.
Totalla lån 515k på uc
FF 7 st , 6st försvinner i slutet av mars och kommer ha kvar 1 som försvinner den 17 juli.
Underskott 28k.
Riskprognos på uc visar 5,2% mindre bra.
Mina lån detaljer:
Banknorwegian 200k 24% ränta
Remeber 160k 14%
Santander 110 13%
Collector 50k 7%
Nyårsinkomst kommer bli 570k i 2021.
Sambla agenter har ringt mig de sanaste dagar och försökt övertala mig om att söka redan ett samlingslån och berättat för mig att det är bäst om jag söker redan ett samlingslån för att bli av med de små lån först och sedan efter nyårsdeklaration kan jag söka igen och då kommer jag ha bra förutsättningar.
Är det verkligen värt att jag redan söker ett samlingslån? Kommer jag ens få några bra erbjudande? Och hur mycket ska jag söka i så fall?
Om jag inte får några bra erbjudande då blir det bara värre för mig och kommer få en ff till i onödan.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Hej! Jag vill ha lite råd kring antigen ska man redan söka ett litet samlingslån för att bli av med de första små lån och förbättra kreditupplyssningen eller ska man vänta tills alla ff försvinner och får ny nyårsdeklaration och söka på en gång. Mina förutsättningar just nu:
Min årsinkomst 270k
Månadslön 25k och jobbar extra uttöver och får nästan 10k varje månad i snitt.
Totalla lån 515k på uc
FF 7 st , 6st försvinner i slutet av mars och kommer ha kvar 1 som försvinner den 17 juli.
Underskott 28k.
Riskprognos på uc visar 5,2% mindre bra.
Mina lån detaljer:
Banknorwegian 200k 24% ränta
Remeber 160k 14%
Santander 110 13%
Collector 50k 7%
Nyårsinkomst kommer bli 570k i 2021.
sambla agenter har ringt mig de sanaste dagar och försökt övertala mig om att söka redan ett samlingslån och berättat för mig att det är bäst om jag söker redan ett samlingslån för att bli av de små lån först och sedan efter nyårsdeklaration kan jag söka igen och då kommer jag ha bra förutsättningar.
Är det verkligen värt att jag söker redan ett samlingslån? Kommer jag ens få några bra erbjudande? Får jag inte några bra erbjudande då blir det bara värre för mig och kommer få en ff till i onödan.

Eftersom 6fg försvinner mars så vänta tills dess, och då kommer du säkerligen få många erbjudanden tro mig
 

CoolZero

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
15 September 2020
Meddelanden
90
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Sedan frågan är om jag ska söka direkt efter efter alla ff försvunnit eller vänta på nyprsdeklaration också och sedan söka.
 

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Sedan frågan är om jag ska söka direkt efter efter alla ff försvunnit eller vänta på nyprsdeklaration också och sedan söka.
Om du kan vänta till april och om din lön stiger jätte mycket vänta , om lönen stiger lite e det inte nån stor skillnad då kan du söka direkt ff försvinner
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Hej! Jag vill ha lite råd kring antigen ska man redan söka ett litet samlingslån för att bli av med de första små lån och förbättra kreditupplyssningen eller ska man vänta tills alla ff försvinner och får ny nyårsdeklaration och söka på en gång. Mina förutsättningar just nu:
Min årsinkomst 270k
Månadslön 25k och jobbar extra uttöver och får nästan 10k varje månad i snitt.
Totalla lån 515k på uc
FF 7 st , 6st försvinner i slutet av mars och kommer ha kvar 1 som försvinner den 17 juli.
Underskott 28k.
Riskprognos på uc visar 5,2% mindre bra.
Mina lån detaljer:
Banknorwegian 200k 24% ränta
Remeber 160k 14%
Santander 110 13%
Collector 50k 7%
Nyårsinkomst kommer bli 570k i 2021.
Sambla agenter har ringt mig de sanaste dagar och försökt övertala mig om att söka redan ett samlingslån och berättat för mig att det är bäst om jag söker redan ett samlingslån för att bli av med de små lån först och sedan efter nyårsdeklaration kan jag söka igen och då kommer jag ha bra förutsättningar.
Är det verkligen värt att jag redan söker ett samlingslån? Kommer jag ens få några bra erbjudande? Och hur mycket ska jag söka i så fall?
Om jag inte får några bra erbjudande då blir det bara värre för mig och kommer få en ff till i onödan.
Varning för Sambla! Lyssna inte på dem vänta till April och välj Advisa eller Lendo.
 

Jenka

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Maj 2020
Meddelanden
418
Mottagna reaktioner
225
Poäng
407
I ditt fall så är det värt att söka samlingslån i april när nya inkomsten syns
Utan tvekan bör du vänta tills dina nya inkomstuppgifter är uppdaterade!! Om du inte "vågar" söka på hela skuldbeloppet, så bör du samla dessa:

Banknorwegian 200k 24% ränta
Remeber 160k 14%
Santander 110 13%

Det bör inte vara omöjligt med en årsinkomst på 570k. Det kommer att göra otroligt mycket för din ekonomi.
Lycka till, och låt oss få veta hur det går framöver! :) Heja dig! :tummen:
 

CoolZero

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
15 September 2020
Meddelanden
90
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Varning för Sambla! Lyssna inte på dem vänta till April och välj Advisa eller Lendo.
Kommer säkerligen inte ansöka hos dem.
Frågan är hur mycket i så fall ska man ansöka när det äe dags. 300k eller 350k, egentligen om det skulle vara upp till mig så skulle jag gärna söka för hels skulden. Men det vågar jag inte, kan bli nekad eller ignorerad.
jag troe att samla banknorwegian och rember kommer gå bra då bägge två har höga räntor.
Till den dagen har jag säkert sänkt remember till 150k och tillsammans med banknorwegian blir det 350k och det kanske är ganska acceptabelt belopp för ett samlingslån hos de flesta stora banker.
Sedan en nackdel kan vara att själva remember och banknorwegian är en största banker som ger lån och jag redan har lån hos dem, kommer de då erbjuda någonting? Är det möjligt att man trots att ha stora lån hos dessa får ytterligare ett samlinglån? Någon som vet av erfarenhet?
 

CoolZero

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
15 September 2020
Meddelanden
90
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Nu har man gått ner från en mindre bra till bra. Risken har gått ner från 4 eller 5 till 1,5%.
Fyra ff kvar där 3 av dem försvinner den 22 mars nu om 5 dagar. Jag kommer säkert hamna under 0,5% i riskbetyg. går inte förklara hur bra det känns.
fast årsinkomst fortfarande är detsamma.
Betyg ökningen gör mig desperat om att söka lån redan innan nyårsinkosmt som är mer än dubbelt jag har just nu.
vet någon när man ser nyårsiniomst, jag menar vilket datum?
Tack för svar redan om nån svarar
 

Simeon

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
19 Januari 2021
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
16
Poäng
52
Tror årsinkomsten syns på UC i Juni/juli.
Du måste vänta på att den syns, eftersom din årsinkomst är nästan hälften av dina lån. Håll ut vännen inte långt kvar :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp