Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Samlingslån hos forex

Diskussion i 'Större lån' startad av alex, 1 februari 2018.

Tags: Add Tags
  1. alex

alex Gäst

Tänkte bara rekommendera dem som har en stabil medlåntagare att testa forex.

Gjorde en ansökan på lendo på 300 000 :- med medlåntagare

förutsättningar 500 000 blancolån 19 ff och 16,7 i score överskott 10k 400 000 i lön

medlåntagare 0:- blancolån 2 ff och 0,1 i score underskott 2k 400 000 i lön

Fick 0 lån via Lendo

Testade på forex dagen efter och fick beviljat 300 000 med 3,84% i ränta.

Verkar som att Forex helt ignorerade min situation och bara gick på att min medlåntagare är stabil.

Det lånet räddade i princip mitt liv. Sökte på att lösa lån och inte nylån. Pengarna utbetalades utan krav på att lösa befintliga lån eller frågor om det.

Ahmed84 gillar detta.
  2. JT26

JT26 Gäst

Hej!

Så märkligt. Lendo har ju Forex som en av låneinstitutet?

3. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 879
    Trofépoäng:
    967
    Ja, Forex borde dykt upp hos Lendo?

4. Korpen

Korpen V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    351
    Trofépoäng:
    496
    detta ger frågor på hur låneförmedlare verkligen jobbar. Att beviljandeprocessen kan skilja så mycket åt.

Jag personligen hade aldrig kommit på tanken att söka direkt via en kreditgivare som är med hos en låneförmedlare man redan sökt hos.

5. Alex

Alex Gäst

Skumt jag hade inte koll på att Forex fanns med hos Lendo, sökte Norwegian och Lendo separat efter jag sökt hos Lendo och fick nej...

6. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 879
    Trofépoäng:
    967
  7. Hmm

Hmm Gäst

Vid första anblick känns inlägget som reklam för Forex.

Oavsett så är det inte orimligt att lånet blir beviljat, det är din medlåntagare som i stort sett står för lånet.

8. Alex

Alex Gäst

Är absolut inte reklam... Tycker det är konstigt att Forex gjorde en helt annan bedömning än samtliga banker på Lendo och att jag inte fick något erbjudande från Forex via Lendo...

Ahmed84 gillar detta.
  9. Henrik87

Henrik87 Gäst

Tack för att du delar med dig. Detta var intressant. Berätta gärna hur låneprocessen gick till?

10. Alex

Alex Gäst

Gjorde ansökan på forex hemsida, fick bara ett meddelande om att "ett beslut skickas hem till dig"

Trodde naturligtvis att det skulle bli avslag, men 2 dagar senare kom där hem papper om att det var beviljat. Betalades ut direkt till mitt konto i en annan bank, utan några frågor eller krav på att lösa befintliga lån...

Dela sidan