• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Samlingslån INNAN inkomsten uppdateras hos UC!

sjenny

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
9 Oktober 2018
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
39
Poäng
137
Jag har tänkt söka samlingslån till sena våren/tidiga sommaren på omkring 300.000 (samla allt förrutom 80K av dessa).
Då kommer mina förutsättningar vara så optimala dom kan bli utifrån antal FF. Dock vill jag göra detta innan UC uppdateras med 2018 års inkomst eftersom den kommer vara lägre än 2017.
Många FF försvinner i mars, sedan 1 i april och ytterligare 1 i maj. Vågar jag vänta till maj? Eller spelar det ingen roll med +/- 1FF så att jag söker i april?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Jag har tänkt söka samlingslån till sena våren/tidiga sommaren på omkring 300.000 (samla allt förrutom 80K av dessa).
Då kommer mina förutsättningar vara så optimala dom kan bli utifrån antal FF. Dock vill jag göra detta innan UC uppdateras med 2018 års inkomst eftersom den kommer vara lägre än 2017.
Många FF försvinner i mars, sedan 1 i april och ytterligare 1 i maj. Vågar jag vänta till maj? Eller spelar det ingen roll med +/- 1FF så att jag söker i april?
Måste du ha skatteåterbäringen i april eller kan du vänta till juli. I sådana fall är det bara vänta med att skicka in deklarationen till maj. Då får du slutskattebeskedet garanterat först i juni och därmed ny inkomst på UC.

Förra året tror jag UC uppdaterades absolut som tidigast i juni, men det kan ju plötsligt ändras från UCs sida och bli tidigare i år för de som deklarerade i slutet mars/ början på april.
 

sjenny

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
9 Oktober 2018
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
39
Poäng
137
Nja egentligen inte, just nu är jag mest orolig för kvarskatt :(
 

TomTom

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
27 Maj 2017
Meddelanden
520
Mottagna reaktioner
292
Poäng
447
Förra året tror jag UC uppdaterades absolut som tidigast i juni, men det kan ju plötsligt ändras från UCs sida och bli tidigare i år för de som deklarerade i slutet mars/ början på april.
Förra året uppdaterades min UC tidigt( kanske var redan i april) jag deklarerade dock direkt det gick.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Men UC kan inte uppdateras innan du skickat in deklaration och missar du aprildatumet är det juni UC kan uppdateras. Har du dessutom kvarskatt så uppdateras UC först i augusti. Återkom till forumet med ditt betyg när det endast är 1 ff kvar.
 

sjenny

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
9 Oktober 2018
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
39
Poäng
137
Men UC kan inte uppdateras innan du skickat in deklaration och missar du aprildatumet är det juni UC kan uppdateras. Har du dessutom kvarskatt så uppdateras UC först i augusti. Återkom till forumet med ditt betyg när det endast är 1 ff kvar.
Fast jag deklarerade så tidigt det gick förra året och min inkomst syntes först i juni då, anledningen till att jag frågade var att jag ville veta om folk varit med om att den synts tidigare och därför vara säker på att jag inte väntar för länge.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Min UC uppdaterades också tidigare förra året.
I år vete fan hur det blir, inkomsten är snarlik och så även underskottet.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp