• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Samlingslån, låneförmedlare som inte ringer

noll

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
359
Mottagna reaktioner
78
Poäng
227
Jag har alltid använt mig av Freedom Finance när jag sökt efter bästa försäkring men trots att man gör ett val så har man flera missade samtal från dem i veckor efter man bestämt sig och valt och nu står jag inför att söka ett samlingslån och undrar därför vilken låneförmedlare som är enkel att använda sig av utan att dem ringer i tid och otid sedan man valt erbjudande.

Finns här någon som har erfarenheter att dela med sig så vore jag tacksam.

Tack på förhand!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Lendo ringde för mig när jag tog första lånet via dem (2017). Andra gången jag sökte var den inte lika på hugget (2018)
Advisa ringer inte efter man har valt erbjudande. Har varit med om att dem ringt om man har dröjt med att välja erbjudande och dem har velat påminna en att välja...
 

noll

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
359
Mottagna reaktioner
78
Poäng
227
Tack för svar! Tror mig hört att Lendo ringer mycket. Någon som vet hus Zmarta o Consector fungerar? Om de ringe?




Lendo ringde för mig när jag tog första lånet via dem (2017). Andra gången jag sökte var den inte lika på hugget (2018)
Advisa ringer inte efter man har valt erbjudande. Har varit med om att dem ringt om man har dröjt med att välja erbjudande och dem har velat påminna en att välja...
 
Senast redigerad av en moderator:

Snake

V.I.P
Poäng: 297
Blev medlem
15 December 2014
Meddelanden
404
Mottagna reaktioner
120
Poäng
297
Jag har alltid använt mig av Freedom Finance när jag sökt efter bästa försäkring men trots att man gör ett val så har man flera missade samtal från dem i veckor efter man bestämt sig och valt och nu står jag inför att söka ett samlingslån och undrar därför vilken låneförmedlare som är enkel att använda sig av utan att dem ringer i tid och otid sedan man valt erbjudande.

Finns här någon som har erfarenheter att dela med sig så vore jag tacksam.

Tack på förhand!

svara så ringer dem inte mer sen. dem vill nog kolla försäkring och sånt på lånet har jag för mig.
är ett samtal som tar 1 minut sen kommer dem inte höra av sig mer
 

noll

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
359
Mottagna reaktioner
78
Poäng
227
Jo det är så sant men jag använder mig mestadels av förmedlingstjänst som kopplas in när det ringer "obekanta" annars har jag ju bildtelefon för mina nära som kan teckenspråk. Har inte bara grav hörselskada utan pga dövhet = telefonfobi mot okända.


svara så ringer dem inte mer sen. dem vill nog kolla försäkring och sånt på lånet har jag för mig.
är ett samtal som tar 1 minut sen kommer dem inte höra av sig mer
 

Snake

V.I.P
Poäng: 297
Blev medlem
15 December 2014
Meddelanden
404
Mottagna reaktioner
120
Poäng
297
Jo det är så sant men jag använder mig mestadels av förmedlingstjänst som kopplas in när det ringer "obekanta" annars har jag ju bildtelefon för mina nära som kan teckenspråk. Har inte bara grav hörselskada utan pga dövhet = telefonfobi mot okända.
då förstår jag att det inte är så lätt!
freedom var snabba att svara på mail för så skicka ett mail till dem och kolla vad dem vill=)
 

Miniliten

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 Juni 2019
Meddelanden
173
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Lendo ringer efteråt för att erbjuda en försäkring. Man de svarar snabbt på mail så du borde kunna eposta och förklara att du pga din hörselskada inte kan och vill bli kontaktad via telefon.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp