• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Samlingslån med dessa ingångsvärden

Dållar

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
29 Oktober 2018
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
38
Poäng
127
Kommer att skicka in en låneansökan idag. Mina ingångsvärden:

Överskott av tjänst 326 700 kr
Taxerad förvärvsinkomst 326 600 kr
Överskott av kapital 0 kr
Underskott av kapital 51 000 kr
Sammanr. netto e . avdrag före skatt 275 600 kr
Slutlig skatt 67 400 kr
Underskott av akt. näringsverksamhet 0 kr
Överskott av akt. näringsverksamhet 0 kr

Krediter
Ikanobank Se
104 501


EnterCard Sverige AB
20 000

[URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/37"]Ikano Bank Kort/Ikan [/URL]
9300

[URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/9044"]Svea Ekonomi AB [/URL]
75 136


Collector Bank AB/12

114 500

Sen har jag lite sms lån hos Entercard, Credigo, Monetti och ngr till...

Riskprognos 4,71%

4ff

Mina funderingar är följande:

1: Har lånat via Lendo förut. Finns det ngn fördel att använda annan aktör tex Advisa?
2: Jag har varit för feg förut och vid de två tillfällen jag använt Lendo har jag varit så jävla rädd att bli nekad så jag har sökt för lågt... Känner precis samma sak nu... Men hur ska jag tänka? Om ett bolag inte vill ge mig 350K, visst brukar man få ett "motbud" Typ att de beviljar 200K och det står då i "listan" över de svar man får från bankerna?
3: Något annat jag kan tänka på ??

Har fan ångest just nu.... Det här är min absolut sista chans att reda ut mina jävla härva av sms lån och andra krediter...
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dållar

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
29 Oktober 2018
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
38
Poäng
127

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Jag hade gjort en adivisa. Sök på 250-350k, man kan bli beviljad mindre eller mer. Borde inte vara några problem tycker man. Vill du samla lånen eller är detta nytt lån?
 

Dållar

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
29 Oktober 2018
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
38
Poäng
127
Jag hade gjort en adivisa. Sök på 250-350k, man kan bli beviljad mindre eller mer. Borde inte vara några problem tycker man. Vill du samla lånen eller är detta nytt lån?
Jag är ute efter ett samlingslån.

*Vad är bättre med Advisa än Lendo?

*Menar du att man kan ansöka om ett lån med spannet 250k-350k? Hängde inte med riktigt ...
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Jag är ute efter ett samlingslån.

*Vad är bättre med Advisa än Lendo?

*Menar du att man kan ansöka om ett lån med spannet 250k-350k? Hängde inte med riktigt ...
Jag har bara erfarenhet av Advisa. Det gick verkligen smärtfritt med allt. Ringde deras kundtjänst och rådfrågade ett par gånger också. Har ingen erfarenhet av Lendo tyvärr men har inte riktig hört något dåligt om de heller. Finns flera bra trådar om Lendo VS advisa här på forumet.
Nä jag tänkte mer att du skulle ansöka om vad du nu behöver, men vill du, kör på 350k.
Berätta gärna hur det går.
 

Dållar

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
29 Oktober 2018
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
38
Poäng
127
Jag har bara erfarenhet av Advisa. Det gick verkligen smärtfritt med allt. Ringde deras kundtjänst och rådfrågade ett par gånger också. Har ingen erfarenhet av Lendo tyvärr men har inte riktig hört något dåligt om de heller. Finns flera bra trådar om Lendo VS advisa här på forumet.
Nä jag tänkte mer att du skulle ansöka om vad du nu behöver, men vill du, kör på 350k.
Berätta gärna hur det går.
För visst är det väl så att även om de inte vill ge mig lån på 350k, så kan det hända att jag får förslag på mindre?

Återkopplar :) Tack för stödet... Det behövs bara att få prata av sig lite med ngn som faktiskt förstår. Hos mig är detta dubbelt så jävla jobbigt då min sambo inte har en jävla aning om hur min ekonomi ser ut. Jag VÄGRAR prata om det, hellre ser jag att vi går isär... Helt sjukt, men så djupt ligger detta med ekonomin hos mig....Blir ångestfylld bara jag pratar om det... Den värsta tiden på hela månaden är när lönen kommer, för då vet jag att jag måste fram med alla de där räkningarna som jag klämt ner i min väska (har en stooor väska ;-) ) Jag har inte ens öppnat dem..... Å nu är det snart lönedax igen, och jag har inte ens betalat omtober månads räkningar för det FINNS INGA PENGAR! It sucks.....
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Jag tror Remember kan bevilja dig 300 000 kr då med en ränta mot 8-9 %.

Hade nästan exakt samma situation som dig när dom beviljade mig. Tog dock istället Collector på 150 000 kr och hade sedan tidigare samma lån från collector fast hade amorterat ner lite.
Sedan sänkte Collector det nya lånet till samma ränta som jag hade på den gamla.
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Ja precis! Man kan även få erbjudande på ett mindre belopp. Söker du 350 kan du få tex erbjudande på 250 mm.
Vad gör det att du mår så dåligt över din ekonomi? Jo du har skulder men när man tittar på dina lån så ser det inte alls så farligt ut. Är det så att du har massor av dyra/små lån utanför uc? För ett samlingslån kommer du få!

Edit: nu räknade jag på dina lån. Flera långivare och många fakturor att betala. Förstår att det blir mycket och dyrt! Du har inte lånat över din taxerade inkomst och du vill samla. Borde inte vara några problem att få samlingslån med "ok" ränta. Hoppas det går vägen för dig! Lycka till nu
 

Dållar

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
29 Oktober 2018
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
38
Poäng
127
Ja precis! Man kan även få erbjudande på ett mindre belopp. Söker du 350 kan du få tex erbjudande på 250 mm.
Vad gör det att du mår så dåligt över din ekonomi? Jo du har skulder men när man tittar på dina lån så ser det inte alls så farligt ut. Är det så att du har massor av dyra/små lån utanför uc? För ett samlingslån kommer du få!

Jag betalar ca 9k i bara lånekostnader på de fyra lånen CB, Collector, Ikano och Svea. Sen har jag dessa förbannade sms lån som varje månad slukar ungefär 4-6k Sen har vi de vanliga räkningarna på det.... det innebär att vi (jag) går back varje månad. De två ggr jag tagit samlingslån förut (Collector och Ikano) har jag sökt lågt då jag varit så rädd att inte få det beviljat. det innebär att jag inte kunna lösa så mkt av skulderna som jag önskat. Men nu känns det som att jag kommit till insikt. Det är lixom nu eller aldrig. jag är lixom 47 år och har inte ett sparande!! Helt sjukt... Barnen har inget sparande heller... Det känns skämmigt lixom... Vuxna människan som inte kan få det att gå runt ELLER ge sina barn en semester utanför kommungränsen....
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp