Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Kontantfinans - Lån utan UC
4. Slantar - Lån utan UC
5. Nstart - Nystartslån
6. Merax - Lån utan UC
7. Extralånet - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC

Samlingslån med extremt svagt UC-kreditbetyg men bra betalningsförmåga

Former

Ny medlem
Poäng: 2
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej,
Jag har fått extremt lågt UC-kreditbetyg - 51,2 enligt Kreddy. Har två privata kreditkort (50.000 + 68.000) som jag regelbundet använder i tjänsten (reser mycket i utlandet). Blancolån Marginalen på 350.000 + Avidafinance 75.000 + några mindre lån som inte syns på UC. Tänkte köpa bil för en månad sedan, bilhandlaren gjorde flera kreditansökningar och jag fått 6 st UC-kreditupplysningar totalt bara på en dag!
I verkligheten har jag bra betalningsförmåga, inga anmärkningar eller KFM-skulder, månadslön på 50.000 kr + eftersom jag reser mycket i tjänsten så får jag skattefria utlandstraktamenten på mellan 3.000 kr - 7.000 kr varje månad. Men det syns inte i kreditupplysningen.
Försökte prata med min egen bank, förklarat situationen med det låga UC-betyget, de lyssnade noga och återkommit om en dag med besked att de inte kan låna ut pengar till mig pga min svaga kreditvärdighet (+ en kreditupplysning till i Kreddy). Såsom de inte fattar vad det innebär för en person i min situation. De borde ha sagt från början att de inte skule funka så att man undviker onödiga kreditupplysningar.
Jag behöver låna 110.000 kr för att samla mina dåliga dyra lån + 250.000 kr till som Blanco.
Finns det något kreditinstitut som man kan prata med?
Tack på förhand.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 7 147
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
En av våra mest hjälpsamma
Meddelanden
20 064
Mottagna reaktioner
9 656
Poäng
7 147
Med det betyget är det nog kört. Statistiken talar för att det är mer troligt än otroligt att det blir problem

Lexoz

Viktig medlem
Poäng: 136
Meddelanden
88
Mottagna reaktioner
38
Poäng
136
Hej,
Jag har fått extremt lågt UC-kreditbetyg - 51,2 enligt Kreddy. Har två privata kreditkort (50.000 + 68.000) som jag regelbundet använder i tjänsten (reser mycket i utlandet). Blancolån Marginalen på 350.000 + Avidafinance 75.000 + några mindre lån som inte syns på UC. Tänkte köpa bil för en månad sedan, bilhandlaren gjorde flera kreditansökningar och jag fått 6 st UC-kreditupplysningar totalt bara på en dag!
I verkligheten har jag bra betalningsförmåga, inga anmärkningar eller KFM-skulder, månadslön på 50.000 kr + eftersom jag reser mycket i tjänsten så får jag skattefria utlandstraktamenten på mellan 3.000 kr - 7.000 kr varje månad. Men det syns inte i kreditupplysningen.
Försökte prata med min egen bank, förklarat situationen med det låga UC-betyget, de lyssnade noga och återkommit om en dag med besked att de inte kan låna ut pengar till mig pga min svaga kreditvärdighet (+ en kreditupplysning till i Kreddy). Såsom de inte fattar vad det innebär för en person i min situation. De borde ha sagt från början att de inte skule funka så att man undviker onödiga kreditupplysningar.
Jag behöver låna 110.000 kr för att samla mina dåliga dyra lån + 250.000 kr till som Blanco.
Finns det något kreditinstitut som man kan prata med?
Tack på förhand.
Omöjligt med det betyget. Försök bestrid de 6 st UC som är gjorda av samma företag under samma dag? Verkar stökigt

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Meddelanden
1 722
Mottagna reaktioner
1 350
Poäng
967
Jag fick samlingslån på 350k från Nordax när mitt betyg låg på 45%. Detta är nu 2 år sedan. Ringde och pratade med de, och de sade då att betyget som så inte betydde mycket om utrymme fanns. Samtidigt kunde de inte lova… blabla. Chansade och fick då godkänd med lösenkrav. Nu har de ändrats tror en del av verksamheten är såld, och kanske därmed nya direktiv? Såklart fick jag VÄRSTA ränta 17,8% men det räddade mig då.
Kan finnas fler som kan tänka sig erbjuda om betalningsförmåga finns. Tips är att kontakta de direkt och ge de en senaste upplysning så de kan göra en hyfsad bedömning UTAN UC.
Lycka till!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp