Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån med mkt blanco

Det vet jag inte.. jag sökte första gången på 290.000 och fick det beviljat av 1 bank av 5. de andra erbjöd lägre belopp. nu sökte jag på 100.000 och fick beviljat 50.000 kr ifrån en och 110.000 ifrån en annan.

jag tror inte de spelar någon roll på vilken summa man söker på. bankerna erbjuder maxtak de har att ge dig tror jag..

Vilken lånförnedlare använde du?

Har lån hos båda nu.

Det finns inget hinder att använda lendo (jag antar de övriga är jämförbara) fler än en gång, får du ett lån tex hos wasakredit, står det dig fritt att köra lendo igen o kanske få ett till lån hos wasa, eller kanske hos nån annan aktör, har själv vid ett tillfälle gjort så, bara med 10-15 dagars mellanrum om jag inte minns fel.

Skall ändock testa att ansöka här någon dag, det måste väl vara en fördel att söka på på högt belopp än tex 30 000kr? För då ser ju banken/bankerna att jag verkligen vill samla mina lån, el vad tror ni med erfarenhet?

Skall ändock testa att ansöka här någon dag, det måste väl vara en fördel att söka på på högt belopp än tex 30 000kr? För då ser ju banken/bankerna att jag verkligen vill samla mina lån, el vad tror ni med erfarenhet?

Kreditkollen görs maskinellt i de flesta fallen.
Jag vet inte om det är någon skillnad på kollen när man på lendo väljer "lösa andra lån" eller en vanlig ansökan..

Kreditkollen görs maskinellt i de flesta fallen.
Jag vet inte om det är någon skillnad på kollen när man på lendo väljer "lösa andra lån" eller en vanlig ansökan..

Aha, trodde på något vis att det var "enklare" att få till ett samlingslån, men då blir man alltså bortsollad, om man har hög uc score.

Aha, trodde på något vis att det var "enklare" att få till ett samlingslån, men då blir man alltså bortsollad, om man har hög uc score.

Generellt sett är det nog ändå så, men olika långivare har olika rutiner, Bank Norwegian samlar tex in alla uppgifter och löser lånen åt en, medan andra bara betalar ut summan oavsett vad man angett för syfte. Då blir det också olika bedömningsmodeller och söker man via Lendo är frågan hur de hanterar tilläggsinformationen om samlingslån.

Därmed inte sagt att det är lätt att få samlingslån, tvärtom. Många olika skulder tyder ju på ett risktagande beteendemönster och även om lånen samlas behöver ju inte det mönstret vara brutet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp