• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Samlingslån och låneförmedlare, vilka ringer inte?

noll

V.I.P
Poäng: 267
Meddelanden
409
Mottagna reaktioner
95
Poäng
267
Har någon av er erfarenhet om vem som jagar en värst på telefon av :

Lendo
Advisa
Sambla
Enklare
Axo

Även om man köper försäkring vid ansökan, ringer de och härjar ändå? Ja, jag har telefonskräck. Ordentligt. Vad händer om man inte svarar?

• Nystartslån
  • Lån utan UC

Kraputt

V.I.P
Poäng: 687
Årets nya medlem
Meddelanden
691
Mottagna reaktioner
817
Poäng
687
Du måste nog svara i telefon i alla fall under första veckan när du söker lån, eftersom de kan ha frågor rörande lånet du har sökt.

Men om du har en gammal mobil liggande, skaffa ett kontantkortsabonnemang till det. När du sedan ska göra affärer med sajter som Lendo etc, uppge telefonnumret för kontantkortsabonnemanget. och sen efter en vecka kan du stoppa telefonen med kontantkortet tillbaka i lådan och glömma bort den tills nästa gång. Då kommer de alla (och alla de säljer ditt telefonnummer till) att ringa till ett kontantkortsabonnemang som du aldrig störs av.

noll

V.I.P
Meddelanden
409
Mottagna reaktioner
95
Poäng
267
Du måste nog svara i telefon i alla fall under första veckan när du söker lån, eftersom de kan ha frågor rörande lånet du har sökt.

Men om du har en gammal mobil liggande, skaffa ett kontantkortsabonnemang till det. När du sedan ska göra affärer med sajter som Lendo etc, uppge telefonnumret för kontantkortsabonnemanget. och sen efter en vecka kan du stoppa telefonen med kontantkortet tillbaka i lådan och glömma bort den tills nästa gång. Då kommer de alla (och alla de säljer ditt telefonnummer till) att ringa till ett kontantkortsabonnemang som du aldrig störs av.
Tack för tips!
Jag vet inte varför jag har sådan telefonskräck. Kanske har att göra med att jag alltid fått dåliga besked via telefonen. Tror det sitter i sedan jag miste mina närmaste anhöriga och läkarna ringde..vågade knappt svara..Sedan kom ekonomisk kris och inkassobolagen ringde...Man höll på att kvävas...och det sitter i än. Vill helst ha telefonfritt men förstår om de behöver komplettering att de måste ringa, men ibland ringer de bara i onödan (enligt mig) också där de vill höra om jag är nöjd eller om jag inte ska ha försäkringen ändå...

Perrrr

Kunnig medlem
Poäng: 147
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
31
Poäng
147
Jag sökte 3 lån med en månads mellanrum via Lendo. De 2 första med motiveringen att det gällde renovering och det tredje sökte jag som ett samlingslån med medsökande.
Allt gick bra och det ringdes inte ett enda samtal eller kom ett enda brev från Lendo!

För 2 år sen sökta jag via Sambla/Advisa med uselt resultat men dom ringer och skickar brev fortfarande!

Jag rekommenderar därför Lendo starkt!

Orolig

Viktig medlem
Poäng: 41
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
9
Poäng
41
Oftast får man inte samtal allt sker digitalt via hemsidan. Det är bara om något som är oklart gällande din ansökan som de eller banken ringer. Jag har tidigare sökt och inte fått samtal gällande ansökan.
Men om du ska undvika någon så är det Sambla. Får samtal från de varje månad trots att jag har blockerat massa nummer och sagt att de inte ringer.

Senast ändrad:

noll

V.I.P
Meddelanden
409
Mottagna reaktioner
95
Poäng
267
Tack för era svar!

Jag gjorde nyss en ansökan via Lendo och fick 2 erbjudanden;

Ikanobank, signering via epost och inhämtning av transaktionshistorik (350.000 kr)

Collector, signeras med bankid plus inkomstverifiering (330.000 kr)

Kompletteringar är aldrig kul fast man inte har något att dölja, men vilken av dessa skulle ni rekommendera att jag börjar med att tacka ja till?
Kanske först Ikanobank för då får man ju besked om de godkände transaktionshistoriken?

Är det någon här som valt Collector och efter ha tryckt på länken kunnat öka på önskat lånebelopp?

Tacksam för all input.

Orolig

Viktig medlem
Poäng: 41
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
9
Poäng
41
Tack för era svar!

Ikanobank, signering via epost och inhämtning av transaktionshistorik (350.000 kr)

Kompletteringar är aldrig kul fast man inte har något att dölja, men vilken av dessa skulle ni rekommendera att jag börjar med att tacka ja till?
Kanske först Ikanobank för då får man ju besked om de godkände transaktionshistoriken?

Är det någon här som valt Collector och efter ha tryckt på länken kunnat öka på önskat lånebelopp?

Tacksam för all input.
Ikano skulle jag välja. Mycket bra bank.

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Meddelanden
1 364
Mottagna reaktioner
715
Poäng
677
Tack för era svar!

Tacksam för all input.
Iom att Ikano bank erbjöd 350.000 verkar du ju ha sökt på ett högre belopp än 330.000 som Collector beviljade, så då kan du inte få mer än så där. Har du kanske lån där sedan tidigare?

noll

V.I.P
Meddelanden
409
Mottagna reaktioner
95
Poäng
267
Jag sökte på 450.000 kr utan att lösa andra lån. Har inga större förhoppningar förrän kontroll-lotteriet är över. Blev ju nekad för länge sedan av nystart för att jag spelade på lotto med ett gäng på jobbet för 50 kr i veckan. De ansåg att det var spelmissbruk. Jag har ju betalningar (inte många) till inkasso så jag lär få nej hos båda.

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Meddelanden
1 364
Mottagna reaktioner
715
Poäng
677
Jag sökte på 450.000 kr utan att lösa andra lån. Har inga större förhoppningar förrän kontroll-lotteriet är över. Blev ju nekad för länge sedan av nystart för att jag spelade på lotto med ett gäng på jobbet för 50 kr i veckan. De ansåg att det var spelmissbruk. Jag har ju betalningar (inte många) till inkasso så jag lär få nej hos båda.
Aha, pengarna ska inte användas till att lösa andra lån alltså? Då förstår jag varför du inte få hela beloppet.
”Inkomstverifiering” betyder inte att Collector måste göra kontoutdrag, utan du kan verifiera din inkomst med lönespecifikationer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp