• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Samlingslån och skillnad på 3vs4 förfrågningar

svensson__

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
10 Juli 2018
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Hej!
Går i tankarna att samla lån och min största fundering är hur stor skillnad 3 vs 4 förfrågningar? Har idag 4 förfrågningar och en UC på 3,8. Är det värt att vänta ut så att man endast har 3 förfrågningar eller kommer det inte göra någon skillnad?

MVH
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Aleeex

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
30 April 2019
Meddelanden
520
Mottagna reaktioner
405
Poäng
527
Kan du vänta så gör det. Uc-risken kommer sjunka och då är det större chans att få ett lån med bättre ränta.

Sen är de ju inte bara ff och uc-risk som avgör om man får lån eller inte. T.ex. Inkomst och belåning avgör också.
 

svensson__

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
10 Juli 2018
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Tack för input!
Ja det är jag medveten om, finns dock inte så mycket angående belåningen att göra, utan det är just nu egentligen den där förfrågningen jag får försöka vänta ut. Betalar ju varje månad så belåningen sjunker givetvis, även om man hade önskat att det gick snabbare.
Utgår bankerna från årsinkomsten från förgående år som finns på UC?
Förgående år inkomst ca 420K och iår ca 440K.
Belånad till ca 830K.

Kört eller finns det någon möjlighet tro?
 

Aleeex

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
30 April 2019
Meddelanden
520
Mottagna reaktioner
405
Poäng
527
Kan finnas en chans men du är ganska högt belånad som kan sätta käppar i hjulen. Sök på samlingslån efter ff försvunnit så kanske någon nappar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp