• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Samlingslån på 150 000 kr, 18,9 i riskprognos på UC. Går det?

S

Satt mig i skiten

Gäst
Poäng: 0
Hej,
Läst mycket nyttigt härifrån. Har satt mig i skiten med många smålån. Betalar hutlösa avgifter och räntor. Måste nu få ett samlingslån för att ta mig igenom och sänka kostnaderna. Tänkte mig ett samlingslån på 150 000 för att sedan i april när min UC är helt ren förutom ansökan denna ansökan få ett bättre samlingslån. Mina förutsättningar är: 18,9 i riskprognos på UC. 390 000 inkomst. 50 000 underskott. 15 st ff, varav alla är äldre än 6 månader. Inga anmärkningar eller misskötta krediter. 160 000 blanco synligt i UC. Är det möjligt att få ett samlingslån? Om ej tror ni att det är möjligt om jag får en medlånetagare? I detta fall kommer personen ha låg deklarerad inkomst men inga anmärkningar eller liknande och ca 2-4% riskprognos i UC. Låg deklarerad menar jag ca 80 000. Tack för all hjälp som kommer in!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
S

Satt mig i skiten

Gäst
Poäng: 0
För att klargöra. Kan inte vänta med samlingslån nu, kostnaderna har kommit över mig och måste betala omgående.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 123
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Din medsökandes inkomst är för låg. Det kommer inte hjälpa dig. 80.000 per år motsvarar en bruttolön på 6.500 kronor i månaden - efter skatt typ 4.000 kronor. Med andra ord ingen idé.

Har du krediter du har utnyttjade/maxade?
Tycker du har ett ganska högt betyg. Tror inte det beror på bara dina FF.
 
U

Ulflong

Gäst
Poäng: 0
Jag hade liknande situation, gick back de sista 2 månaderna som min betalningsanmärkning fanns kvar. Hade 18.9 i risk på uc samt 17 ff men blev beviljad 260 000 kr av bank norwegian när den försvann som jag nu använde för att lösa alla andra lån och har minskat min månadskostnad med nästan 12 000 kr. Nu tänker jag självklart söka ett bättre samlingslån när min UC är helt ren för räntan är hutlös hos BN (18.9%) men de blev min räddning iaf.
 
S

Satt mig i skiten

Gäst
Poäng: 0
Allt är blanco förutom credway på 25 000 och euroloan på 5000. Min medsökande kommer ha deklarerad inkomst på 80 000 från förra året men kommer ha en årsinkomst detta år på ca 200 000-250 000 om det hjälper. Finns underlag såsom lönespecs mm
 
S

Satt mig i skiten

Gäst
Poäng: 0
Hört att BN är generösa med utlåning. Tyvärr är jag en ungsjäl som satt mig i skiten och når inte upp till deras krav på ynka 23 år! Annars hade jag gett det ett försök, tack för rekommendationen ändå Ulfong!
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Tufft läge. Men om du är fri från förfrågningar 6 senaste månaderna kanske det går att vänta?

Kolla med betalningsfria månader? Du har väldigt lite lån mot din inkomst så lån är inga problem. Det är din uc som är problemet just nu o det blir nog svårt att få lån.

Jag tycker du ska mejla till balanzia exakt hur din situation ser ut med inkomst, lån o uc. Dom brukar ge svar på mejl om du har chans till lån före du söker!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 123
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Kan du inte ta 50 000 på betalkoll så länge?
 
S

Satt mig i skiten

Gäst
Poäng: 0
På grund av den höga UC-risken beviljar dom inte mer än 10, annars hade det räddat mig så jag kunde hålla ut ett tag till så man får vettig UC-score men tyvärr
 

Digitalspex

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
5 November 2019
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Är i liknande sits och behöver er expertis.

Behöver betala in 97k till inkassobolag som inom kort skickar till KFM. Har 3-4 veckor att betala för att undvika bet.anmärkning.

Vilka lev behöver jag använda för att få ihop pengarna?

Gjorde en ansökan via Freedom (UC) och fick 25k på cashbuddy och har även provat med Frogtail (Bisnode och fick 7k)

Mina förutsättningar:

Inkomst ca 470K, fast anställd, kreditlån 100k.

Nov 2019
Bisnode Score: 548, beräknad kreditrisk: 15,90%.
UC: kreditbeyg 29%, riskprognos 11,85%
Creditsafe: Scoring poäng 30. Scoringförklaring Medel

4 upplysningar varav 3 för 2019 på Bisnode
4 förfrågningar senaste 12 mån för UC

2 anmärkningar, varav 1 för misskött kredit 2019 jan. Den andra på 450 kr som går ut 2020-04. Inga skulder hos KF senaste 24 mån.

Evigt tacksam för alla tips som finns. Tack!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp