Lånforum.se rekommenderar
1. Advisa - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Zmarta - Jämför 30 kreditgivare
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Viaconto - Lån utan UC
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Samlingslån på ca 350000 kr. Bör jag vänta tills mina förfrågningar försvinner?

Diskussion i 'Större lån & Samlingslån' startad av Gäst20, 16 september 2020.

Tags: Add Tags
  1. Gäst20

Gäst20 Gäst

Hej,
    Skulle behöva ett samlingslån på ca 350.000kr. Vad är mina chanser? Bör jag vänta tills mina förfrågningar försvinner?
    UC: 8,2
    Ff: 22 (inga senaste 3mån)
    Synliga skulder: 10.000kr
    Inkomst:450.000kr
    Underskott: 28.000kr

2. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 5 507 Årets medlem

Mottagna gillanden:
    8 479
    Trofépoäng:
    5 507
    Du har alldelles för högt betyg och för många FF. Du hade med största sannolikhet inte blivit beviljad nu.
    Däremot är dina synliga skulder obefintliga och så även underskott, kommer definitivt gå när du har minskat dina FF och betyg något.

3. Gäst20

Gäst20 Gäst

Tack för snabbt svar. Får ha lite is i magen. Något riktvärde på UC och FF som du personligen hade väntat in?

4. Terry_

Mottagna gillanden:
    8 479
    Trofépoäng:
    5 507
    Hmm..Svårt att säga. Men när du hamnat under 10 FF så bör också ditt betyg ligga under 3-4% och då ser jag inga direkta hinder.

5. clyro86

clyro86 V.I.P - Trofépoäng: 507

Mottagna gillanden:
    494
    Trofépoäng:
    507
    Snälla min kompetenta vän, kan du kortfattat förklara för mig hur Score och underskott kan vara så högt kontra synliga lån? Sorry men förstår verkligen inte

6. clyro86

clyro86 V.I.P - Trofépoäng: 507

Mottagna gillanden:
    494
    Trofépoäng:
    507
    Bortsett från antal ff såklart, den delen förstår jag :)

7. Terry_

Mottagna gillanden:
    8 479
    Trofépoäng:
    5 507
    Personen i fråga hade lågt underskott = betalar lite ränta. Det gör han eftersom att han inte har några synliga lån. Han hade ju bara 10.000 i synliga lån och därav är underskottet lågt. Han kan dock i år 2020 dragits på sig massa ränta (lån) men då syns det som underskott först 2021 kompis.

8. CoolZero

CoolZero Medlem - Trofépoäng: 1

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Enligt mig så måste du vänta till dina ff försvinner. Det de säger att chanser blir bättre efter det har gått 3 månader eller mer efter senaste ff är bara BULLSHIT.
    Du kommer säkerligen inte få något stort erbjudande. Kanske något litet skit lån med hög ränta på max 25-50k. Detta hände mig i år när jag ansökte om ett samlingslån på exakt samma belopp efter det hade gott 4 månader efter det senaste ff ändå fick jag inget bra erbjudande som sagt. Bara ett enda erbjudande på 50k. I onödan fick jag på mig en ff till :(.
    Och då hade jag bara 5,5% risk och 11 ff totallt. Du verka ha sämre än mig så det bästa för dig enligt mig är avvakta tills alla ff försvinner.

Dela sidan