Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

samlingslån som sjukpensionär

Har sedan 8 år tillbaka sjukersättning pga olycka och stadig inkomst på 230,000:- året.
Inga synliga skulder på UC
Inga betalnigsanmärkningar
Uc score är 5,2
5 förfrågningar som syns

Tänkte söka ett lån på 80,000:- via Lendo och har jag nån chans då jag är sjukpensionär?

Har hört och läst att det kan vara svårt att få lån om man är sjukpensionär, men har ju en stadig ikomst för det..

Sökte ett lån på Lendo för 6 mån sedan då med 1 betalningsanmärkning som nu är borta, men gör det om jag söker ett nytt lån om ett par veckor?

Jag har varit sjukpensionär sedan 2005 och har aldrig fått avslag på lån på grund av det Däremot har jag fått avslag på grund av för låg inkomst för många förfrågningar och för mycket lån sen tidigare så det ska inte vara något problem för dig som har bättre förutsättningar än vad jag har. Men det finns några långivare som inte beviljar med sjukpension men jag har bara stött på en eller två under årens lopp.

Tack för svaret:)

Hur är det med billån?
Vill inte fråga på firman innan jag fått svar här då jag skulle skämmas om jag får avslag.

Jag vet inte har varken bil eller körkort.

Tack för svaret:)

Hur är det med billån?
Vill inte fråga på firman innan jag fått svar här då jag skulle skämmas om jag får avslag.
Har du tänkt söka direkt hos bilfirman eller ska du söka hos långivare. Söker du hos långivare så ser du direkt om du får vara sjukpensionär eller inte då är det bara att söka hos annan långivare.

Hade tänkt söka direkt på bilfirman..

Ett bra tips, tack så mycket för hjälpen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp