Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
6. Binly - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Lån utan UC

Samlingslån, varför blir jag inte godkänd?

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Meddelanden
1 689
Mottagna reaktioner
713
Poäng
707
Får nog kolla det alternativet, vi tänkte mer eftersom hon har personal förmåner med lägre ränta så kör vi där och samlar hos dom. Men vi tog en uc onödan nu. Vi har såpass okej ränta där men vi får nog kolla andra alternativ.

Vad skulle ni rekommendera om man egentligen bara få loss 30k om vi nu inte skulle slå ihop lånen och utan bara ta ett lån på 30-40k vart är bäst och vända sig? Medlare med UC eller utan UC
Wasa kredit tar inte UC utan Bisnode. Men de är väldigt svåra att få lån. Annars tycker jag man ska söka via Lendo.

• Nystartslån
  • Lån utan UC

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 147
Meddelanden
2 404
Mottagna reaktioner
1 542
Poäng
1 147
Du blandar inte ihop Wasa med Wästgöta finans nu?
Wasa kredit tar i allra högsta grad UC. Fick två tagna när jag skulle finansiera ett fordonköp, för säljaren missförstod och sökte först räntefritt på hela beloppet vilket egentligen betydde ett blanco när jag ville lägga 20% kontant och 80% med fordonet som säkerhet. Och då blev det två UC!

Ister

V.I.P
Poäng: 407
Meddelanden
397
Mottagna reaktioner
204
Poäng
407
Wasa kredit tar i allra högsta grad UC. Fick två tagna när jag skulle finansiera ett fordonköp, för säljaren missförstod och sökte först räntefritt på hela beloppet vilket egentligen betydde ett blanco när jag ville lägga 20% kontant och 80% med fordonet som säkerhet. Och då blev det två UC!
Men hela beloppet räntefritt är väl inte heller så dumt :) ?

Majsan72

Viktig medlem
Poäng: 62
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
17
Poäng
62
Undrar hur alla dessa banker med ockerräntor skall överleva nu när det har blivit så svårt att få lån. Skall dom leva av befintliga kunder och höja räntan ännu mer?

Pressbyrån

Kunnig medlem
Poäng: 327
Meddelanden
273
Mottagna reaktioner
134
Poäng
327
Undrar hur alla dessa banker med ockerräntor skall överleva nu när det har blivit så svårt att få lån. Skall dom leva av befintliga kunder och höja räntan ännu mer?
Det är ganska konstigt, Ica banken nekade samlingslån på 330k med motsvarande 178 låg hos dom själva. Inga anmärkningar 0.7 uc 1 ff och inget utanför UC förutom 6k på Klarna. Månadslön 40k brutto. Aldrig sen med något osv.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp