Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Bank Norwegian - Finns inte via Lendo
3. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
4. Thorn - Upp till 100 000 kr över 6 år
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Samlingslån? Vilken förmedlare är bäst?

Diskussion i 'Större lån' startad av Juni, 7 maj 2018.

Tags: Add Tags
  1. Juni

Juni Gäst

Hej, skulle verkligen behöva ett samlingslån, då räntan äter upp min lön. Vänder mig därför till er som kan för att be om lite hjälp. Förutsättningar:

Haft fast anställning sedan 2010
    Kreditbetyg: 15,4
    Förfrågningar: 14, varav 10 är äldre än 6 månader.
    Inkomst: 313000, har även sedan årsskiftet ett extrajobb som inbringar 6-8000 per månad, kan jag ta med detta i beräkningen trots att det inte syns på uc? Kan styrkas med lönespecar.
    Underskott 58000.
    Synligt blanco, 259000, varav banknorwegian är på 140000.
    Har aldrig haft med kronofogden att göra.

Har jag nån chans? Vill helst samla alla lån och krediter, men om det är bättre kan jag skippa banknorwegian och söka 120000.

Vilken förmedlare är bäst? Advisa eller Lendo? Eller någon annan?

Har jag överhuvudtaget någon chans?

Tack på förhand

2. Korpen

Korpen V.I.P

Mottagna gillanden:
    80
    Trofépoäng:
    226
    Vad ska du samla? Enbart synliga lån eller mestadels osynliga lån?

3. Juni

Juni Gäst

Enbart synliga, har endast ett som inte syns.

4. Korpen

Korpen V.I.P

Mottagna gillanden:
    80
    Trofépoäng:
    226
    Har du nyttjade kreditkort?

5. Juni

Juni Gäst

Inga kreditkort, har några smålån, några onlinekrediter och ett stort lån på BN.

6. Korpen

Korpen V.I.P

Mottagna gillanden:
    80
    Trofépoäng:
    226
    Syns onlinekrediter på UC?

Har du några förfrågningar som snart försvinner?

7. Juni

Juni Gäst

De krediter som syns är med i de 260000 som är synliga. Så dom ska också ingå i samlingslånet.

8. Laika

Laika Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    73
    Trofépoäng:
    187
    Det som troligen drar upp ditt score är antalet förfrågningar (även om många är äldre än 6 månader). Om du kan skulle jag vänta ner alla dom som var äldre än 6 mån och kolla vad som händer med kreditbetyget.

Hur många krediter och kreditgivare du har spelar också roll. Underskottet vet jag inte hur mycket det försämrar men indikerar ju på att du betalat en hel del räntor i o f s..

Så vänta ut och försök minska antalet krediter om det går att betala av. Fattar att det kanske inte går att vänta och att det är därför du skriver. Men tror det blir svårt att få något i nuläget med antalet ff. I alla fall något som gynnar din ekonomi (du kanske typ kan få ett mindre lån på något värdelöst som Bigbank med 27% ränta, men det försvårar nog bara)

clyro86 gillar detta.
  9. Laika

Laika Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    73
    Trofépoäng:
    187
    Skulle lägga till att i övrigt ser din storlek på skuld kontra årsinkomst inte allt för farlig ut så det som det i så fall faller på är nog just UC-ff och ev. antal kreditgivare och krediter (beroende på hur många du har)

10. Korpen

Korpen V.I.P

Mottagna gillanden:
    80
    Trofépoäng:
    226
    Dina nyttjade onlinekrediter syns väl som så kallad kontokredit på UC och är likvärdigt med kreditkort. Nyttjad kontokredit är en katastrof för ditt kreditbetyg. Skulle vara bra om du fick bort det, ex vis ta ett lån som inte syns på UC (Credway, betalkoll, fairlo) och få bort det.

Dela sidan