• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Samlingslån, varför blir jag inte godkänd?

Pressbyrån

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
16 Juli 2019
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
212
Poäng
407
Hej,

Ville bara bolla lite med er här, tycker det är lite märkligt att det inte blev godkänt.

Min sambo ansökte om samlingslån på 330k men blev nekad, hon ville samla sina lån till 1 och utöka det med ca 29k så sammanlagt 330k.

Förutsättningar
40.000 Brutto
0,7 UC
Inga anmärkningar
Inga lån utanför UC
2st lån på 178.000 & 123.000
Klarna 6.000

Har dom verkligen blivit så hårda att man inte ens kan låna 1x sin årsinkomst nu?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Svante1

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
980
Mottagna reaktioner
418
Poäng
537
Hej,

Ville bara bolla lite med er här, tycker det är lite märkligt att det inte blev godkänt.

Min sambo ansökte om samlingslån på 330k men blev nekad, hon ville samla sina lån till 1 och utöka det med ca 29k så sammanlagt 330k.

Förutsättningar
40.000 Brutto
0,7 UC
Inga anmärkningar
Inga lån utanför UC
2st lån på 178.000 & 123.000
Klarna 6.000

Har dom verkligen blivit så hårda att man inte ens kan låna 1x sin årsinkomst nu?
Det där ser väldigt konstigt ut. Fyllde hon i samla? Och sedan kan hon ha råkat fylla i lite fel?
 

Pressbyrån

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
16 Juli 2019
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
212
Poäng
407
Det där ser väldigt konstigt ut. Fyllde hon i samla? Och sedan kan hon ha råkat fylla i lite fel?
Hon fyllde in allt rätt och blev nekad. Ringde sedan upp banken vilket hon redan har ett lån på plus att hon har förmåner på banken via jobbet.

Dom sa att lånet blir för högt då, hon sa då att hon hade kryssat in samla lån och det hade inte registrerats och efter en prövning där också så blev det nekat. Mycket konstigt, hon har haft ett lån där i 2 år utan några problem alls. Inga sena betalningar och hon amorterar extra varje månad. Känns konstigt..
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Hej,

Ville bara bolla lite med er här, tycker det är lite märkligt att det inte blev godkänt.

Min sambo ansökte om samlingslån på 330k men blev nekad, hon ville samla sina lån till 1 och utöka det med ca 29k så sammanlagt 330k.

Förutsättningar
40.000 Brutto
0,7 UC
Inga anmärkningar
Inga lån utanför UC
2st lån på 178.000 & 123.000
Klarna 6.000

Har dom verkligen blivit så hårda att man inte ens kan låna 1x sin årsinkomst nu?
Barn? Hyra? Mycket svårare att få ett lån idag. Inte toppen att vara sambo men inte ta med sin sambo i ansökan heller.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 750
Mottagna reaktioner
757
Poäng
707
Verkar som att bankerna har blivit mycket hårdare. Jag fick lån med mycket sämre förutsättningar förra året. Var sökte hon?
 

Pressbyrån

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
16 Juli 2019
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
212
Poäng
407
Verkar som att bankerna har blivit mycket hårdare. Jag fick lån med mycket sämre förutsättningar förra året. Var sökte hon?
Jätte konstigt, Ica banken. Vi båda är kunder där och har gemensamma konton samt spar osv aldrig varit sena med någon betalning.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 750
Mottagna reaktioner
757
Poäng
707
Jätte konstigt, Ica banken. Vi båda är kunder där och har gemensamma konton samt spar osv aldrig varit sena med någon betalning.
Aha. Mitt tipps är att ni söker hos lånförmedlare, t.ex. Lendo, mycket större chans att bli beviljade. Det är svårare att få lån beviljad i en bank om man redan har lån där.
 

Pressbyrån

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
16 Juli 2019
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
212
Poäng
407
Får nog kolla det alternativet, vi tänkte mer eftersom hon har personal förmåner med lägre ränta så kör vi där och samlar hos dom. Men vi tog en uc onödan nu. Vi har såpass okej ränta där men vi får nog kolla andra alternativ.

Vad skulle ni rekommendera om man egentligen bara få loss 30k om vi nu inte skulle slå ihop lånen och utan bara ta ett lån på 30-40k vart är bäst och vända sig? Medlare med UC eller utan UC
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp