• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Samlingslån

J

jelly210

Gäst
Poäng: 0
Hej!
Jag har funderingar på att ansöka om ett samlingslån via Sambla, men har några funderingar.

När man ansöker om samlingslån, radar man då upp alla lån (summa och företag) som ska samlas redan när man gör ansökningen?

En del av lånen som ska samlas är sådana lån som inte syns på UC/inte normala lån. T.ex. Everydayplus och Flexlimit osv. Drar bankerna öronen åt sig om man listar upp sådana skulder?

Om man har sådana skulder som man vill samla, hur går man tillväga i sådant fall? Ansöker om ett helt nytt lån istället för samlingslån? Ser det "bättre" ut att ansöka om ett samlingslån istället för helt nytt?

Ni som har erfarenhet av samlingslån, hur gick det till när ni ansökte om ett sådant? Fick ni rada upp alla lån som skulle samlas redan vid ansökan, och skrev ni i sådant fall även in kontokrediter och andra mer ovanliga lån? Fick ni ändå bra erbjudanden eller drog dom öronen åt sig?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

svensson__

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
10 Juli 2018
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Hej!

Jag ansökte om ett samlingslån på Advisa i somras. Hade då flertal olika lån både som syntes på UC och inte. Kan verkligen rekommendera Advisa, grym service.

Jag lånade ca 70k över det som står med på UC.
Noterade allt som fanns med på UC och skrev att jag skulle ha resterande till "övrigt". Typ köpa bil.

Det var även detta jag fick rekommenderat här i forumet.
 

Forum

Kunnig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
194
Mottagna reaktioner
19
Poäng
61
Jelly210: vilket uc betyg har du o hur många ff,? Är intressant att höra om du gör en ansökan.
 
J

jelly210

Gäst
Poäng: 0
Hej!

Jag ansökte om ett samlingslån på Advisa i somras. Hade då flertal olika lån både som syntes på UC och inte. Kan verkligen rekommendera Advisa, grym service.

Jag lånade ca 70k över det som står med på UC.
Noterade allt som fanns med på UC och skrev att jag skulle ha resterande till "övrigt". Typ köpa bil.

Det var även detta jag fick rekommenderat här i forumet.

Tack för svar. Man skriver alltså in alla lån som man ska samla i samband med att man gör ansökan?

Så om man har en del lån som inte syns på UC så är det alltså ingen bra idé att ta med dom i ansökan/skriva upp dom? Kan man bli nekad av det i värsta fall?
 

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Tack för svar. Man skriver alltså in alla lån som man ska samla i samband med att man gör ansökan?

Så om man har en del lån som inte syns på UC så är det alltså ingen bra idé att ta med dom i ansökan/skriva upp dom? Kan man bli nekad av det i värsta fall?
Det är inte ens säkert att det blir lösenkrav på ditt lån du ska ta. Efter att du gjort ansökan (och det blir lösenkrav) skriver du bara in lånen du vill att dem ska lösa, blir det några pengar över får du dom
 
J

jelly210

Gäst
Poäng: 0
Det är inte ens säkert att det blir lösenkrav på ditt lån du ska ta. Efter att du gjort ansökan (och det blir lösenkrav) skriver du bara in lånen du vill att dem ska lösa, blir det några pengar över får du dom

Okej, så det är alltså först i efterhand om det blir lösenkrav som man behöver lista alla lån som ska samlas? I själva ansökningsfasen behöver man inte göra det? Så om man får ett lån utan lösenkrav så behöver man inte lista lånen utan får pengarna utbetalda, trots att det är ett samlingslån?
 

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Okej, så det är alltså först i efterhand om det blir lösenkrav som man behöver lista alla lån som ska samlas? I själva ansökningsfasen behöver man inte göra det? Så om man får ett lån utan lösenkrav så behöver man inte lista lånen utan får pengarna utbetalda, trots att det är ett samlingslån?
Precis, tryck bara på "samla lån" och justera hur mycket av lånesumman som ska gå åt att samla befintliga lån, får du lån UTAN lösenkrav får du pengarna på ditt konto o du kan lösa lånen själv, får du lösenkrav måste du dock lista dina lån.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Jag har alltid klickat i att jag ska samla för hela summan och sedan valt lån utan lösenkrav.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 256
Mottagna reaktioner
13 377
Poäng
8 917
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp