Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Bynk - Upp till 300 000 kr. Förbättrad dec 2018
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Samlingslån

Diskussion i 'Större lån' startad av Krister, 28 november 2018.

1. Krister

Krister Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    6
    Hej, jag har några funderingar kring mina förutsättningar för att få ett samlingslån eller ett vanligt blanco lån.

Som det ser ut just nu har jag en uc score på 21.7% och ca 14 förfrågningar hälften av dessa försvinner i slutet på januari. Underskott ca 80.000 sek, Inga anmärkningar och aldrig varit hos KFM. Jag kommer ha en årsinkomst på ca 350.000 sek.

Syns på UC:
    BN blanco 212.000 SEK
    BN kreditkort 40.000 SEK (utnyttjat just nu 39.000 SEK )
    Avida kontokredit 30.000 SEK (utnyttjat 29.000 SEK)
    Brixo 10.000 SEK, ingen kontokredit.
    Svea ekonomi 48.000 SEK (jag är borgenär för detta lån)
    Flexkontot kontokredit 10.000 SEK (Denna betalade jag och avslutade i dagarna med betalkoll)

Sen har jag en del som inte syns på uc som jag inte kommer berätta för banken att jag vill lösa, bra eller dåligt jag vet inte. Det är bla credway,credigo,easykredit,klarna,cashbuddy,smspengar,fairlo mm.
    Dessa är det jag egentligen vill lösa samt få bort kontokrediterna som syns på uc för att kunna få ett bättre lån i framtiden.

Så, jag har möjlighet att använda betalkoll appen för att betala in på vissa lån,ca 30.000 kvar där att använda. Bör jag betala in lite på BN kreditkortet och avida krediten? säg att jag betalar ner avida krediten till ca 15.000 och lägger in lite pengar på BN kortet, kommer det göra mitt betyg bättre? eller ska jag betala av hela avida krediten? Jag kommer vänta tills januari då jag bara kommer ha ca 7 förfrågningar. Inlägget blev lite långt men jag skulle vara fruktansvärt tacksam och någon eller några kan tipsa mig hur jag bör ta mig fram i väntan tills hälften av mina förfrågningar försvinner i januari.

Det kommer bli tajt för mig tills januari och kommer behöva ta nåt eller några skitlån för att gå runt, det som inte syns på uc äter upp min lön just nu.

Vad tror ni? kan jag gå i mål eller faller jag på mållinjen?

Tack.

2. Krister

Krister Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    6
    Kan tillägga att jag kommer vara ute efter ett lån i storleken 300.000 350.000 i januari sen och räntan spelar ingen stor roll just nu.
    Så tips och trix för mina möjligheter att få ett lån i januari uppskattas verkligen !

3. Krister

Krister Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    6
    Ingen som kan dela med sig av tips hur jag ska göra med mina krediter för att få ner min uc score? Eller ser det så hopplöst ut?

4. Korpen

Korpen V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    355
    Trofépoäng:
    497
    Vad var du för inkomst synlig på UC?

5. Krister

Krister Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    6
  6. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    2 158
    Trofépoäng:
    1 497
    Det är ganska enkelt i ditt fall, vänta in tills dina förfrågningar försvunnit, vilket dom enligt dig gör i januari.
    Det kommer innebära att ditt UC-betyg förbättras.
    I samband med det så söker du ett nytt lån helt enkelt.

7. Krister

Krister Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    6
    Ja men är de så enkelt då? Jag har ju 2 st stora krediter som säkert drar ner betyget då dem är ganska utnyttjande. Hur gör jag me dem? Jag har ca 30.000 på betalkoll jag kan använda att betala in på dessa

8. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    2 158
    Trofépoäng:
    1 497
    Ju mindre dom är använda desto bättre är det för betyget ja.

9. kex

kex Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Trofépoäng:
    102
    Hej krister du kommer garanterat få ett lån om du väntar ut alla dina 14 uc ff du har 21,7 i uc nu ta det minus 14 så när dom försvinner kommer du ligga runt 6-7 procent i uc score då en ff har värde ungefär 1 procent.

10. Korpen

Korpen V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    355
    Trofépoäng:
    497
    Högt nyttjade krediter/kort är värre än många ff. Över 90% nyttjande på sina krediter är big no-no. Närmare en anmärkning än så går det inte att signalera.

Dela sidan