• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Samlinslån med hög ränta

burton

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
23 Maj 2016
Meddelanden
100
Mottagna reaktioner
55
Poäng
177
Hej!
Har idag skickat in till samtliga storbanker om ett förslag jag har.
Har försökt att få lån överallt utan att lyckas och ser detta som min sista chans.
Har idag en inkomst på 29000kr innan skatt och får ut ca 21500kr/mån efter skatt.
Har haft fast jobb sen 2014 och har sambo o son.
Har lån på 100k på olika ställen men ett privatlån på 100k där jag betalar 10k i ränta varje mån tills jag har hela 100k o betala.
Detta betyder alltså att jag har ca 25000kr i utgifter varje mån o får in 21500 och som ni förstår går jag back varje månad.
Har pga detta åkt på bet. anmärkningar och har nog sämsta scoren på kivra på hela detta forumet. 69%.

Mitt erbjudande var följande:
Jag får låna 200k kronor och lösa ALLT jag har och skriver under ett skuldebrev där jag godkänner att jag betalar tillbaka 600k på 10år. Alltså 400k tjänar dom på detta.
Min månadskostnad på detta blir alltså 5000kr.
Jag tror dock inte att nån går med på det men har inget o förlora.
Vet att jag förlorar mkt pengar på detta men samtidigt betalar jag hellre denna summan under 10år o får allt ur världen.
Ger mig själv ca 1% chans att få detta, vad tror ni?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 265
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
2 frågor.

1: Detta privatlånet du betalar 10.000 på i ränta varje månad - Vem är det till?
2: Kan någon du känner hjälpa dig?

Jag tror tyvärr att det inte kommer finnas någon som helst bank som kommer nappa på detta, inte för att det inte skulle vara lukruativt utan för dom anser sannolikheten att du inte ska betala dom vara för hög.
 

burton

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
23 Maj 2016
Meddelanden
100
Mottagna reaktioner
55
Poäng
177
Det är till typ samma slags människor du har till, alltså ingen man kan förhandla med.
Har tyvärr inte det, min sambo har redan hjälpt mig med ett större lån för att lösa denna privata skuld som va betydligt större innan.

Tror samma som dig men va tvungen att kolla iaf. Inget man förlorar på ju;)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 265
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Jag hade eventuellt kunnat "hooka" dig med folk där du kanske kan betala 15.000 i månaden i 12 månader.
Då betalar du istället 80.000 i ränta istället för 400.000.
Du kan för fan inte betala 400.000 till en bank, det är ju ett rent och skärt vansinne!!!!
Tänk inte ens tanken, du ser vad jag har hamnat i för att jag betalat dom hiskliga summorna.
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Men du.. det måste ju finnas andra alternativ. Det är ingen oöverkomlig summa. Även om jag fullkomligen avskyr Bluestep så kanske du kan få ett blanco på 100”’ där? Eller någon medlåntagare? Allt måste ju vara bättre än detta... för min gissning (ursäkta om jag har fel) är att du har svårt att få lån via banker? Du måste göra dig av med dessa utsugardrägg.... gissar att polisanmälan inte är ett alternativ, eller?
 

burton

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
23 Maj 2016
Meddelanden
100
Mottagna reaktioner
55
Poäng
177
Klart jag inte vill betala 400k till en bank men betalar jag 5k i mån så märkts det ju inte så mkt på lönen. Skulle jag betala 15k så har jag ju ändå inte råd med mina vanliga utgifter.
Sen skulle jag dock inte bry mig om vem som tjänar på det och skulle jag veta nån som lånar ut 100 på ex antal år med en rimlig månadskostnad så skulle jag nappa direkt. Som sagt så är den stora skulden boven i dramat o den som äter upp lönen. Utan den hade jag klarat mig hur lätt som helst varje månad
 

burton

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
23 Maj 2016
Meddelanden
100
Mottagna reaktioner
55
Poäng
177
Men du.. det måste ju finnas andra alternativ. Det är ingen oöverkomlig summa. Även om jag fullkomligen avskyr Bluestep så kanske du kan få ett blanco på 100”’ där? Eller någon medlåntagare? Allt måste ju vara bättre än detta... för min gissning (ursäkta om jag har fel) är att du har svårt att få lån via banker? Du måste göra dig av med dessa utsugardrägg.... gissar att polisanmälan inte är ett alternativ, eller?
Polisanmälan är inte ett alternativ och jag har själv satt mig i situationen. Jag va dum från början och gick med på det så får ju hålla vad jag lovat o betala.
Har sökt alla lån som finns, även Bluestep
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Och ingen i din närhet som kan hjälpa dig? Dum fråga: inte så mycket värde i lösöre heller som du kan sälja av i ett svep och göra dig kvitt?
 

burton

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
23 Maj 2016
Meddelanden
100
Mottagna reaktioner
55
Poäng
177
Och ingen i din närhet som kan hjälpa dig? Dum fråga: inte så mycket värde i lösöre heller som du kan sälja av i ett svep och göra dig kvitt?
Tyvärr inte, hade jag haft det så hade jag inte skrivit här lr skickat till bankerna. Är fullt medveten om att det inte är smart o göra så här men samtidigt så lever jag hellre mindre fett några år än som nu med klumpar i magen o stress efter pengar varje månad.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 265
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Men du.. det måste ju finnas andra alternativ. Det är ingen oöverkomlig summa. Även om jag fullkomligen avskyr Bluestep så kanske du kan få ett blanco på 100”’ där? Eller någon medlåntagare? Allt måste ju vara bättre än detta... för min gissning (ursäkta om jag har fel) är att du har svårt att få lån via banker? Du måste göra dig av med dessa utsugardrägg.... gissar att polisanmälan inte är ett alternativ, eller?

Exakt, att betala 400.000 i ränta är det absolut sista han bör göra. Alla andra alternativ är fan bättre.

Clyro - Polisanmälan är dock ännu dummare, dessa organisationer är 50-100 i antal och även om en åker fast är 49 kvar och då får han betala med ett sönderskjutet knä eller dylikt.

Burton - Nystartfinans kan vara ett alternativ, dom beviljade mig med dålig score och en sambo som var i Kronofogden med skuldsaldo, ni kanske ska testa att söka lån på henne där du är "medlånetagare"
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp