Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 38 kreditgivare
3. Lumify - Ny 2019, utan UC
4. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
5. Slantar - 30 000 kr, utan UC
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Samslingslån, dålig UC score och kreditvärdighet? Hjälp en ung tjej

Diskussion i 'Större lån & Samlingslån' startad av Lokalize, 22 oktober 2019.

1. Lokalize

Lokalize Ny medlem - Trofépoäng: 1

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Det är nämligen så att jag har lyckats fucka min ekonomi.

Jag är en ung student så jag har PRECIS skrivit under ett avtal för deltidsjobb.
    Hade kredit på 30.000 hos Bank Norwegian, de skickade det till INTRUM (fick anmärkning om misskött kredit hos UC) som SNABBT skickade det till KFM. INTRUM sa till mig att jag kunde betala, allt kommer bli ca 40.000 (delbetalar 1600kr) MEN de vill att jag betalar 2600 omgående för att de ska återkalla brevet från KFM.

Hos Easycredit har jag ca 17.000 o de skickade ett sms till mig förra veckan och om att mitt uppsägningsbrev har förfalltit, borde betala omgående för att undvika inkasso. Ringde dem idag (verkar som att det är fel på deras telefoner)... Försöker igen lite senare...

I helhet tillsammans med andra små lån jag har tagit här och där för att försöka betala av vissa krediter så ligger jag på ca 100.000kr - 105.000kr i skulder. Jag vill gärna samla alla dessa o sänka min månadskostnad.

Problemet är: Mitt UC score och kreditvärdighet är SÅ ILLA, att vivus inte ens kunde bevilja mig 2500kr. Jag har dock precis fått ett deltidsjobb och allt börjar se lite bättre ut för mig, men vilka långivare kan jag vända mig till? Jag har ingen anmärkning hos KFM och försöker så gott som möjligt undvika det! HJÄLP MIG!!!

• Bästa samlingslån Sambla & tips
    • Lumify 20 000 kr utan UC. Många godkända lån under 2019.
    • Slantar 30 000 kr utan UC
  2. Midnatt

Midnatt Gäst

Hur ser ditt UC score ut? Har du nån taxerad inkomst? Vad tjänar du idag?

3. pala87

pala87 V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 577

Mottagna gillanden:
    576
    Trofépoäng:
    577
    Tycker du ska be någon närstående hjälpa dig! Om du har någon i din närhet t.ex dina föräldrar!

Du är ung och har lärt dig e läxa. Summan är inte stor men med tanke på hur och var dina skulder ligger så kommer det ta lång tid att betala tillbaka.

4. Bramserud

Bramserud V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 537

Mottagna gillanden:
    492
    Trofépoäng:
    537
    Vivus tar väl inte UC, så de bör inte veta något om din missbrukade kredit. Har du heller inget skuldsaldo hos Kronofogden än så måste det vara något annat som spökar.

5. Utan uc

Utan uc Gäst

Slantar samt untie, 30k styck till hyfsad månadskostnad

6. Grötan

Grötan Gäst

Bara jag som tar lite illa upp när någon skriver att man fuckat sin ekonomi när man är extremt ung och har knappa 100k i skuld.

Ska vi byta? Snart 30, depression och speltorsk, 1.4 miljoner i skulder hos kf. Äger ingenting av värde typ. Låter det sexigt så hör av dig.

7. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 4 157

Mottagna gillanden:
    6 292
    Trofépoäng:
    4 157
    Allt är relativt...Merparten här hade nog bytt med dig då du inte ens är 30 år och har massa chanser att bli både skuldfri och lycklig.

Du har inga privata skulder utan till KF.

Det är individuellt. Någon med 100K i skulder kan må värre än vi med miljoner men ja jag förstår vad du menar, för mig som hade ett par miljoner till allt och alla verkar det vara en bagatell...

Lilaros gillar detta.
  8. Lilaros

Lilaros V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 876

Mottagna gillanden:
    1 207
    Trofépoäng:
    876
    Hej Loka!
    Dags att välja någon väg:
    1. Betala allt så gott du kan och vänta tills UC ser bättre ut inom ett år så du kan låna då.
    2. Sälja allt du äger för att få in pengar snabbt så du kan minska räntekostnader med mera och stänga lån. (Det är värt det, du kan köpa fina saker senare)
    3. Gifta dig rik - rekommenderar ej detta, gå på personlighet istället
    4. Släpp allt och ta löneutmätning och begrav din ångest. - Rekommenderas om du inte orkar eller vill vända på slantar men gör det hela dyrare så jag rekommenderar punkt 1 i kombination med punkt 2.

9. Lilaros

Lilaros V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 876

Mottagna gillanden:
    1 207
    Trofépoäng:
    876
    Ja, jag hade dött av rädsla om jag hade folk efter mig, är jätteliten tjej. Ska jag kasta en golfklubba i huvudet på någon? Nej, det är tur att man kan slappna av.

10. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 4 157

Mottagna gillanden:
    6 292
    Trofépoäng:
    4 157
    Jag är en väldigt väldigt stor kille men jag har mått skit över det jag också tro mig. Man vet aldrig vad folk är kapabla till i synnerhet när det kommer till pengar. Därför jag med näbbar och klor nu kämpar på sluttampen.

Syrran, IHope och Lilaros gillar detta.

Dela sidan