Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 32 kreditgivare
3. Lumify - Ny 2019, ingen UC
4. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Santander, har fått ett låneerbjudande av dem via Lendo.

Diskussion i 'Större lån' startad av Santaa, 10 februari 2019.

Tags: Add Tags
  1. Santaa

Santaa Gäst

Hej!

Jag undrar om någon här har erfarenhet av Santander, har fått ett låneerbjudande av dem via Lendo.

- Använder de instantor?
    - Skickas det någon post hem till dörren?
    - Hur kommer fakturorna?
    - Hur upplever du dem som långivare?

• Bästa samlingslån Sambla & tips
    • Monetti 20 000 kr över 1 år, många godkända lån under 2019.
    • Spargo 150 000 kr över 10 år, UC. Finns ej hos förmedlare.
  2. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 3 467

Mottagna gillanden:
    5 218
    Trofépoäng:
    3 467
    Dom använder inte Instantor.
    Jag fick några brev hem men det var typ bara i samband med att lånet tecknades om jag inte minns fel.
    Autogiro.
    Upplever dom som riktigt jävla bra. Inloggningssidan är smidig, dom höjde upp mitt lån med 55.000 utan att dom tog en UC och deras kundservice är kanon,
    Om du sköter dig sänker dom dessutom räntan och du kan i framtiden få betalningsfri månad.
    Rekommenderar big time!

Vad hade du för förutsättningar? Vilket belopp tog du? Ränta?

3. Korpen

Korpen V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 607

Mottagna gillanden:
    552
    Trofépoäng:
    607
    Hur gjorde du för att höja lånet med 55.000 kr? Var det innan eller efter att det initiala lånet var utbetalt?

4. Terry_

Mottagna gillanden:
    5 218
    Trofépoäng:
    3 467
    Dom nämnde det själva. Om jag fick pengarna för första lånet på säg måndag så fick jag dessa på onsdag. Jag ringde för att fråga om autogiro så sa han att dom har möjlighet att på befintlig UC höja upp lånet (jag sa i förbifarten till dom att jag hade lån hos Nystart som var skitdyrt) dom bad dock inte att lösa det utan jag fick pengarna på mitt konto.

5. Varpe

Varpe Viktig medlem - Trofépoäng: 166

Mottagna gillanden:
    64
    Trofépoäng:
    166
    Mig ringde de upp och sa att jag hade möjlighet att få 90,000 kr höjning för att lösa ett kreditkort jag hade på min UC. Tackade först nej, men nån vecka senare ångrade jag mig och tog kontakt med dem men då så de att erbjudandet hade gått ut, så det är ett one time offer när man tar lånet. Hade fått den första utbetalningen några dagar innan de ringde.

6. Terry_

Mottagna gillanden:
    5 218
    Trofépoäng:
    3 467
    Ja dom jobbar på det sättet vilket för mig bara är positivt faktiskt. I synnerhet då dom tar en UC bara. Det är faktiskt kanon. Enligt många på forumet är dom också väldigt smidiga med att sänka räntan.

7. Doris

Doris Aktiv medlem - Trofépoäng: 41

Mottagna gillanden:
    13
    Trofépoäng:
    41
    Ett av de bästa enligt min erfarenhet. Det går att ha flera lån/kreditkort samtidigt och till en rimlig ränta. Flera gånger har jag fått erbjudande om höjningar utan UC på mina krediter och då finns det på mina sidor. Men numera får jag inte låna en krona till hos dom men det är en annan sak.;)

8. Ynicon

Ynicon Aktiv medlem - Trofépoäng: 46

Mottagna gillanden:
    15
    Trofépoäng:
    46
    Jag har också Santander, det enda jag har att klaga på är att när man loggat in på internetbanken så tar det så otroligt lång tid att ladda sidan..vi pratar 5-10 minuter. Kanske beror på min dator jag vet inte men andra jag har t.ex BN, Ikano är ju inte alls så.
    Någon annan som har Santander och känner igen detta?

9. Peter4567

Peter4567 Kunnig medlem - Trofépoäng: 147

Mottagna gillanden:
    42
    Trofépoäng:
    147
    Fick själv höja med 20k utan uc. Sen tog jag 125k till. Maila och fråga om de inte kan sänka räntan på första lånet till samma som det nya. Då ville de att jag ringer. Ringde och de sa att de vill ta en UC isf för att baka ihop och sänka räntan på gamla lånet 8,95% till 7,45% som på sista lånet jag tog en månad innan. Sa nej tack och talade om att jag då snyggar till mitt kreditbetyg istället och tar betydligt bättre ränta annanstans om nån månad.

Dela sidan