• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Santander privatlån nekad i efterhand.

Polarnitvåan

Medlem
Poäng: 6
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
Vill lägga en stor fet varning på Santander blancolån.

Jag och en medsökande sökte ett lån på Lendo för 300k. Fick flera alternativ då vi båda har bra inkomst och bra förutsättningar, inga anmärkningar eller skit.

Fick som väntat många erbjudanden och valde ganska snabbt Santander som erbjöd lägst ränta.
Vi gick vidare med lånet, fyllde i det som behövdes och fick återigen mail om att det är beviljat och betalas ut inom 3 bankdagar.

2 dagar senare får vi båda mail "Utredning bekräfta identitet" . Som ett sista steg innan lånet betalas ut.
Ringde även banken som sa att det var vanliga sista steget innan utbetalning, att allt är klart. Trots vi både legitimerat oss med bankid flera gånger.

Inga konstigheter, behövde bara ta foton på legitimation och ansikte. Sagt och gjort. Igår.

Idag ringer jag banken för att kolla status. : NEKAT. Idioten i kundtjänst säger bara att det är nekat. Kan ej ge mer info. "helhetsbedömning".
Jag menar, inte fan skickade vi in falska legitimationer eller liknande.

Riktigt usel upplevelse av både Lendo och Santander. Utöver 1 UC så fick vi båda cirka 10!!!! enskilda bisnode upplysningar från olika banker trots att vi gick vidare med ett erbjudande (som sedan sket sig).

Spärrade från att söka en hel månad nu hos andra banker samt få kraftigt sänkt Bisnode trots vi inte sökte något lån via bisnode.
Skitkul när man är mitt upp i renovering av huset och behöver köpa in material.

• Nystartslån
  • Lån utan UC

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Meddelanden
3 060
Mottagna reaktioner
1 961
Poäng
1 307

Jag och en medsökande sökte ett lån på Lendo för 300k. Fick flera alternativ då vi båda har bra inkomst och bra förutsättningar, inga anmärkningar eller skit.

Fick som väntat många erbjudanden och valde ganska snabbt Santander som erbjöd lägst ränta.
Vi gick vidare med lånet, fyllde i det som behövdes och fick återigen mail om att det är beviljat och betalas ut inom 3 bankdagar.

2 dagar senare får vi båda mail "Utredning bekräfta identitet" . Som ett sista steg innan lånet betalas ut.
Ringde även banken som sa att det var vanliga sista steget innan utbetalning, att allt är klart. Trots vi både legitimerat oss med bankid flera gånger.

Inga konstigheter, behövde bara ta foton på legitimation och ansikte. Sagt och gjort. Igår.

Idag ringer jag banken för att kolla status. : NEKAT. Idioten i kundtjänst säger bara att det är nekat. Kan ej ge mer info. "helhetsbedömning".

Riktigt usel upplevelse av både Lendo och Santander. Utöver 1 UC så fick vi båda cirka 10!!!! enskilda bisnode upplysningar från olika banker trots att vi gick vidare med ett erbjudande (som sedan sket sig).

Spärrade från att söka en hel månad nu hos andra banker samt få kraftigt sänkt Bisnode trots vi inte sökte något lån via bisnode.
Fick ni fler erbjudanden så ska ju Lendo hjälpa er att välja ett annat om ni blev nekade av Santander.

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Meddelanden
2 396
Mottagna reaktioner
1 025
Poäng
897

Att vissa ta Bisnode också tror jag faktiskt står att dem kan göra så tråkigt men inget fel med det.
Fick ni fler erbjudanden så kan ni bara ringa lendo och be om att få välja ett annat då Santander sket sig är inga problem.

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Meddelanden
2 390
Mottagna reaktioner
1 147
Poäng
897

Kontakta Lendo och berätta läget. Dom kan dra tillbaka så ni kan välja annat lån

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Meddelanden
1 364
Mottagna reaktioner
715
Poäng
677
Tyvärr så kan ju alla banker neka i efterhand, det är bara preliminära svar man får. Men som folk skrivit innan, du skriver ju att ni fick flera erbjudanden så det är väl bara att ta ett annat helt enkelt.

Polarnitvåan

Medlem
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
Håller med er. Är nog bara arg.
Borde definitivt vara tydligare att 10+ bisnode upplysningar kan ske vid ansökan och inte bara annonsera "EN kreditupplysning" det första man ser på sidan.

Vi har kontaktat Lendo och ska försöka gå vidare med annat erbjudande.
Ville ändå lägga en varning på Santander, till er som skall söka via lendo eller andra och behöver pengar Snabbt.

Riktigt fult att skriva beviljat och pengar betalas ut inom 1-3 dagar för att sedan neka efter 4 dagar.

Yanko

Kunnig medlem
Poäng: 337
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
163
Poäng
337
Håller med er. Är nog bara arg.
Borde definitivt vara tydligare att 10+ bisnode upplysningar kan ske vid ansökan och inte bara annonsera "EN kreditupplysning" det första man ser på sidan.

Vi har kontaktat Lendo och ska försöka gå vidare med annat erbjudande.
Ville ändå lägga en varning på Santander, till er som skall söka via lendo eller andra och behöver pengar Snabbt.

Riktigt fult att skriva beviljat och pengar betalas ut inom 1-3 dagar för att sedan neka efter 4 dagar.
Det låter märkligt. Jag förstår din frustration. Konstigt att bli beviljad för att senare inte vara det, det handlar ju inte om en preliminär bedömning

Polarnitvåan

Medlem
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
Det låter märkligt. Jag förstår din frustration. Konstigt att bli beviljad för att senare inte vara det, det handlar ju inte om en preliminär bedömning
Exakt där frustrationen kommer in. Det var efter preliminär. Vi skrev till och med under avtalet!
Fick bokstavligt talat besked om att allt är beviljat och utbetalning sker.

Mest arg blev jag nog av samtalet med en väldigt dryg person i kundservice som inte kunde ge någon information mer än "det är nekat".
Riktigt usel upplevelse. Hade dom inte skrivit beviljat och utbetalt så hade vi inte beställt diverse verktyg och material som vi skulle hämta ut denna vecka för att kunna fortsätta bygget.

Istället ska man nu ringa runt och stressa runt och börja ni process med annat erbjudande via lendo.

Polarnitvåan

Medlem
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
Tänkte i ren frustration nu gå och betygsätta Santander Consumer bank hos trustilot och andra, men såg direkt detta:

Omdömen​

1,2​

Totalt 429

90% röstar 1 av 5 i betyg. Skulle kollat det innan valde dom. UNDVIK!

Polarnitvåan

Medlem
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
"
Hej,

Din/er låneansökan är beviljad!

Du/ni kan när som helst återkomma till ansökan via länken nedan. När avtalet är signerat görs utbetalningen inom tre bankdagar till det bankkonto som angavs i ansökan.

Observera att om ni är två sökande är det bara en av er som ska klicka på knappen och ni behöver göra signeringen tillsammans.

Klicka på knappen för att gå vidare och signera avtalet."

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp