Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Bank Norwegian - Finns inte via Lendo
3. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
4. Thorn - Upp till 100 000 kr över 6 år
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

SAS Amex kort - inte betala i tid

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Paco, 17 januari 2018.

Tags: Add Tags
  1. Paco

Paco Gäst

Ett kort av AMEX.

Har fått en räkning jag där jag kommer kunna betala mer än hälften men inte allt. Kan betala allt om jag tar smslån men vill verkligen inte göra det, känns onödigt.

Vill inte ha en missbrukad kredit. Fakturan förfaller i slutet på januari. Klarar man att vänta till februarilönen med en betalningspåminnelse utan att det blir en missbrukad kredit?

Det hade varit det bästa, kommer kunna betala allt då. Har alltid betalt allt i tid i flera år.

Kan någon vänligen beskriva processen?

Tack för er hjälp!!!

2. Rembrandt

Rembrandt V.I.P

Mottagna gillanden:
    12
    Trofépoäng:
    52
    Har inte varit problem för mig. Ring dom och säg som det är. De kommer spärra kortet dock, men låses upp när betalning kommer.
    Jag fick vara två månader sen en gång utan att det blev missbrukad kredit.

3. Paco

Paco Gäst

Säkert?

Har inte kreditkortet utan gamla kortet och har under en period, tagit ut pengar ur automat och satt in på banken. Kan det få dom att säga upp eller bli missbrukad kredit?

Hur ser kuverten med betalningspåminnelse från AMEX ut? Står det något om att man är sen på utsidan eller att det är kravbrev?

4. Rembrandt

Rembrandt V.I.P

Mottagna gillanden:
    12
    Trofépoäng:
    52
    Har jag också gjort. Aldrig varit problem, men det är mot avtalsvillkoren. Men hur skall dom bevisa?

Brev med amex logga. Står inget om krav/påminnelse på utsidan.

5. Paco

Paco Gäst

Vet inte, när var du sen senast?

Vill köpa bostad snart o vill verkligen inte paja min UC. Borde ju vara lugnt en gång liksom...

6. Rembrandt

Rembrandt V.I.P

Mottagna gillanden:
    12
    Trofépoäng:
    52
    Över ett år sedan.
    Ring dom. Jag var en extremt krånlig kund under flera års tid, men de varken sa upp mitt kort eller gav mig en misskött kredit anmärkning.
    Deras kreditavdelning gick alltid att diskutera med.

IHope och Lasseman gillar detta.
  7. paco

paco Gäst

Detta amexkort tog en UC-förfrågan när jag ansökte om kortet, men det syns ingenting på UC om att jag har ett kort hos dom.

Om de mot förmodan skulle bli en missbrukad kredit, kommer det garanterat synas på UC då?

8. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    1 723
    Trofépoäng:
    1 027
  9. paco

paco Gäst

jag vågade inte riskera av flera anledningar så tog ett lån hos slantar för att klara fakturan, dumt egentligen. Hade säkert gått att lösa men just pga kontantuttag, påminnelse hem, att de sannolikt begränsar ens kredit i framtiden våga jag inte.

Dela sidan