Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Satt mig i skiten

Jag vet inte vad jag ska göra eller om man bara ska ge upp och låta allt gå åt helvete. Blir säkerligen av med jobbet också om jag låter det ske, mitt jobb ska säkerhetsklassas under nästa år och skulder hos fogden = sparken i så fall om jag förstått rätt.

Har ca 1,2 miljoner i blanco och 110k i kreditkortsskulder och ca 1,2 miljoner i bolån.
Har ca 70% belåningsgrad på bostaden, banken går inte med på att höja bolånet för att baka in andra skulder och pengarna räcker inte till nu när räntorna gått upp.
Tjänar ca 32k brutto i månaden.
Ca 500k har använts till husrenovering och resten av blanco är jävligt dåliga bilaffärer och dumma beslut.

Jag skäms sjukt mycket av att ha satt mig i den här situationen. Tänker aldrig nånsin ta ett blancolån eller nånting på avbetalning igen så länge jag lever om jag kan ta mig ur det här utan att hamna hos fogden.
Har inga andra större tillgångar förutom bostaden att sälja, har bara 1 bil värd typ 5000kr för att ta mig till och från jobbet. Går ingen buss och har 4 mil att köra så den måste jag ha kvar.
Skulle jag flytta närmare jobbet så blir huslånet ca 3 gånger minst och hyresrätter finns knappt här.

Mitt UC betyg är 4,6 = mindre bra
Har 5 förfrågningar hos UC nu, 1 går ut i december, 2 i april, 1 juli och 1 september.

Hade jag kunnat få höja bolånet till 85% så skulle jag blivit av med dom jävligaste skulderna, men nu går inte det så jag vet inte vad jag ska göra.

Brukar långivare gå att diskutera med så man bara betalar räntan i nån månad medans man betar av på annan skit eller hur kan man göra?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp