• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Satt pinnen i hjulet

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 262
Mottagna reaktioner
862
Poäng
717
Hej,

Har varit aktiv här senaste året då det gick utför i början av året, från privatskulder som blev betalda till att gå över till skitlån.

Det var planerat att gå under 200K i skulder i Oktober men av flera dumma misstag sedan augusti/september (främst spelåterfall, har nu blockat mig på alla utländska också så den delen är klar) blev det inte så utan jag ligger kvar strax över 250K.

Månadskostnaden är hållbar (80-90% går till lån men jag kan leva billigt) förutom ett lån som jag dumt nog tog upp igen efter att ha löst det förra månaden. Detta leder till att jag inte har råd att betala min sista långivare denna månad (Lumify) sålänge jag inte lyckas få tag på 4K. Känns som att jag är påväg mot mitt första inkasso, alternativet är att jag kontaktar dom men vet inte om det gör saken bättre eller inte. Hur gör jag? Betalar in en tusenlapp för att visa att jag vill betala? Sluta svara om de ringer och skriver? Har ingen erfarenhet av detta då jag aldrig har missat en betalning till någon. Kan garanterat lösa skulden inom 2-3 månader oavsett men vet att man inte kan bestämma hur man vill betala liksom.

Är nära att bekänna mitt andra liv till familjen men vet inte om jag är redo för det. Har rika polare men har ingen ursäkt den här gången.

Behöver helt lite input för hur jag hanterar just den här situationen. :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 908
Poäng
1 247
Hej! Jag var också sen med lumify och det gick bra att vara sen, bara påminnelse inget inkasso.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 601
Mottagna reaktioner
2 484
Poäng
1 527
Mitt lumify skickade dom till inkasso efter 300 dagars försening.
Finns en tråd om det här på forumet då de flesta vart sen över 100 dagar och fortfarande inte inkasso.
Så jag tror inte du behöver vara orolig faktiskt! :)
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 262
Mottagna reaktioner
862
Poäng
717
Tack så mycket för era svar! Det jag inte riktigt förstår dock om man inte kan betala en månad är hur man går tillväga, ignorerar man helt enkelt bara deras kontaktförsök? Låter läskigt. :confused:
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 601
Mottagna reaktioner
2 484
Poäng
1 527
Tack så mycket för era svar! Det jag inte riktigt förstår dock om man inte kan betala en månad är hur man går tillväga, ignorerar man helt enkelt bara deras kontaktförsök? Låter läskigt. :confused:
Jag gjorde det, tror ja till och med blockade deras nummer för de inte skulle kunna ringa mer :oops::facejoy:
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 776
Mottagna reaktioner
2 631
Poäng
1 857
Mitt lumify skickade dom till inkasso efter 300 dagars försening.
Finns en tråd om det här på forumet då de flesta vart sen över 100 dagar och fortfarande inte inkasso.
Så jag tror inte du behöver vara orolig faktiskt! :)
398 dagar här innan dom skickade till inkasso gothia :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp